جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تگ address و pre ( ساده ولی کاربردی html – قسمت 10 )

در این قسمت از سری پست های آموزش html , به آموزش دو تگ address و pre میپردازیم

خوشحالم که این سری آموزشی با استقبال خوبی همراه شد و تعداد بازدید بسیار زیادی رو به خودش اختصاصی داد و اما باید یک عذر خواهی هم داشته باشم از شما همراهان سایت اسکریپت دات کام که به دلیل مشغله کاری , سایت در مطالب آموزش زیاد سریع به روز نمیشود .

و اما آموزش …

آموزش زبان html - ساده و کاربردی

تگ address : این تگ به صورت Container و Block Level می باشد و جهت درج یک آدرس در وب سایت می باشد . مثلا شما میتوانید در قسمت تماس با ما سایت خود , و در هنگام درج آدرس شرکت از این تگ استفاده نمایید .

شاید برایتان سوال پیش بیاید که ما میتوانیم از تگ p و دیگر تگ های نوشتاری برای این کار استفاده نماییم . جواب سوال شما این است که این تگ خاصیت سئویی دارد و از لحاظ سئو کار حرفه ای می باشد .

به عنوان مثال :

<address>آدرس آموزشگاه : تهران - پیروزی - روبروی چهارم نیروهوایی - پلاک 152 - مجتمع فنی تهران - نمایندگی پیروزی</address>

تگ pre : این تگ هم به صورت Container و Block Level می باشد . همانطور که در چندین جلسه قبل گفته شد , در html نمیتوان بیشتر از یک space فاصله در خطوط ایجاد کرد و همچنین نمیتوان در یک تگ نوشتاری , از Enter استفاده نماییم , چرا که عمل نمیکند .

اما با استفاده از این تگ , هر تعداد که Space و Enter در بین نوشته ها زده شود , مورد قبول قرار میگیرد و انجام میپذیرد .

به عنوان مثال :

مثال 1 : <pre>Vahid        Majidi</pre>
مثال 2 : <pre>Vahid   


Majidi



Sadr

</pre>

 نکته : شاید در اینجا پیش خود فکر کنید که استفاده از این تگ فوق العاده زیاد در وب کاربرد دارد . اما توجه داشته باشید که به هیچ عنوان اینگونه نمیباشد و سعی کنید به مقدار بسیار کم و در جاهایی که  دست شما برای انجام کاری خاص, بسته است , از این تگ استفاده نمایید . ( به عنوان نمونه , زمانی که یک نامه ی اداری از microsoft word را میخواهید در وب قرار دهید و تمایل دارید دقیقا با همان فاصله گذاری ها در وب سایت قرار گیرد )

آموزش : وحید مجیدی

پخش اختصاصی

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *