جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مبانی کامپیوتر در مقطع ابتدایی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: آموزش مبانی رایانه به دوره ابتدایی وارد شده است و دانش‌آموزان کلاس ششم این آموزش‌ها را دریافت می‌کنند. در بازنگری مجدد کتب درسی آموزش رایانه را به سال‌های ابتدایی تحصیلی وارد خواهیم کرد.

مبانی کامپیوتر در مقطع ابتدایی
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در پاسخ به این پرسش “‌طرح کدینگ دانش‌آموزی در چه مرحله‌ای قرار دارد” اظهار داشت:‌هم‌اکنون 600 هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول صاحب ایمیل دانش‌آموزی شده‌اند و پس از دریافت رمز عبور با ورود به شبکه ملی مدارس «رشد» از این ایمیل استفاده خواهند کرد.


وی افزود:‌ در این فضا دانش‌آموزان از محتواهایی که در محیط مجازی تهیه شده است به صورت برخط استفاده می‌کنند. ایمیل دانش‌آموزی در محیط شبکه ملی مدارس رشد تهیه شده و کاملا ایمن است. این ایمیل پس از اجرای آسیب شناسی‌های لازم طراحی و راه اندازی شد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: هم‌‌اکنون آموزش فناوری و مبانی کامپیوتر را به دوره ابتدایی وارد کرده‌ایم چرا که در پایه ششم ابتدایی دانش آموزان درس کار و فناوری را دارند و نیاز است تا آموزش‌های لازم در این زمینه را دریافت کنند.
حجت الاسلام محمدیان در پاسخ به این پرسش « آموزش فناوری و مبانی کامپیوتر به مقاطع پایین تر دوره ابتدایی به عنوان مثال پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی وارد نمی‌شود» گفت:‌در تلاش هستیم تا دامنه این آموزش‌ها را گسترش دهیم هم‌اکنون آموزش رایانه که پیش از این در مقطع متوسطه بود به پایه ابتدایی یعنی کلاس ششم آمده است و در تلاش هستیم تا در بازنگری مجدد کتب درسی دانش آموزان کار با رایانه را از سالهای ابتدایی تحصیل فرا بگیرند.

منبع:تسنیم

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *