جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


محافظت از شارژر

شارژرها نقش حیاتی در رابطه با تلفن‌های هوشمند ایفا می‌کنند و امروزه با افزایش استفاده از اسمارت‌فون‌ها در زندگی روزمره، نیاز به این وسیله بیشتر احساس می‌شود و حتی گاهی مجبور به حمل شارژر و استفاده از آن در مواقع نیاز می‌شویم.
حمل‌ونقل یا استفاده از این وسیله در جاهایی که فاصله ما با پریز اندکی بیش از طول شارژر است، باعث آسیب‌دیدن آن بر اثر کشیدگی می‌شود و اصطلاحا اتصال بین دو شاخه و سیم قطع می‌شود.

محافظت از شارژر

 


در این مواقع، امکان استفاده از شارژر به‌طور کلی از بین می‌رود و باید به فکر تهیه یک شارژر جدید بود.
اما برای جلوگیری از بروز این مشکل راه‌حل بسیار ساده‌ای وجود دارد و آن استفاده از یک فنر کوچک در محل اتصال سیم با دو شاخه برق است؛ به این ترتیب که سر دیگر سیم را از داخل فنر عبور دهید و آن را به محل اتصال سیم و دوشاخه برسانید.
در این بخش به‌دلیل افزایش ضخامت سیم در محل اتصال، فنر ثابت می‌شود و در جای خود می‌ایستد و از این پس هرگز سیم شارژر شما از محل اتصال کشیده یا خمیده نمی‌شود و امکان قطع شدن آن از این طریق از بین می‌رود، بسته به ضخامت سیم از فنر خودکار نیز می‌توان استفاده کرد. این روش در شارژر لپ‌تاپ‌ها نیز کاربرد دارد.

محافظت از شارژر2
اما اگر به هر دلیل نیاز به خرید یا استفاده از شارژر دیگری شدید، باید این نکته را در ذهن داشت که پیدا کردن یک شارژر مناسب همیشه کار ساده‌ای نیست و برای این کار باید نکاتی در رابطه با باتری گوشی خود بدانید و آنها را در هنگام خرید شارژر جدید مورد توجه قرار دهید، از جمله اینکه باید شارژری را انتخاب کنید که با پورت گوشی شما هماهنگی داشته و اصطلاحا به آن بخورد.
اما فقط توجه به این نکته نیز کافی نبوده و صرف این هماهنگی نمی‌توان شارژری را تهیه کرد یا از شارژر دیگران به‌طور موقت استفاده کرد، مگر در شرایطی که مولفه‌های آمپر و ولتاژ را نیز در نظر گرفته باشید. معمولا مقادیر ولتاژ خروجی و حداکثر مقدارآمپر ورودی روی باتری‌ها نوشته می‌شود. آمپر ورودی تعیین‌کننده حداکثر میزان الکتریسیته‌ای است که شارژر می‌تواند از خود عبور دهد و اگر از شارژری استفاده کنید که میزان آمپر ورودی آن بیش از حد تعیین شده برای باتری شما باشد با دردسر جدی‌تری مواجه می‌شوید.

چراکه علاوه بر شارژر باید به فکر تعویض باتری گوشی خود نیز باشید، چون این کار باعث می‌شود باتری گوشی قابلیت نگهداری شارژ را از دست بدهد، اما استفاده از شارژری با شدت جریان کمتر از حد تعیین‌شده، آسیبی به باتری وارد نکرده و فقط روند شارژ شدن آن را طولانی‌تر می‌کند.
در پایان توصیه می‌شود که در نگهداری از شارژرهای اصلی خود دقت کنید و خطر استفاده از شارژرهای نامناسب را جدی بگیرید.

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *