جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


برترین زبان برنامه نویسی 2014

شرکت TIOBE که به صورت تخصصی در زمینه سنجش کیفیت نرم‌افزارها فعالیت می‌کند، لیستی منتشر کرد که محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در سال ۲۰۱۴ میلادی را معرفی می‌کند.

برترین زبان برنامه نویسی 2014
در این لیست JavaScript به عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی سال ۲۰۱۴ میلادی در سراسر جهان معرفی شد و به گفته مرکز یاد شده، این ابزار توانست سریع‌تر و بیشتر از دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی مورد استفاده قرار گیرد.

طی یک سال گذشته سهم JavaScript از بازار جهانی زبان‌های برنامه‌نویسی رشد ۱.۷ درصدی را تجربه کرد و پس از آن زبان برنامه‌نویسی PL/SLQ توانست ۱.۳۸ درصد بر محبوبیت خود بیافزاید.

البته باید توجه داشت که با وجود این میزان رشد، JavaScript هنوز نتوانسته است محبوبیتی که در سال ۲۰۱۰ میلادی کسب کرد را بار دیگر تکرار کند.

مرکز TIOBE در این لیست توضیح داد که C همچنان پرکاربردترین زبان برنامه‌نویسی محسوب می‌شود که البته Java با فاصله کمی بعد از آن قرار دارد.

البته باید توجه داشت که این دو زبان برنامه‌نویسی برای تولید ابزارهای مخصوص iOS و اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین خاطر بیشترین کاربرد را برای برنامه‌نویسان جهان دارند.

طی یک سال گذشته همچنین از محبوبیت زبان‌های برنامه‌نویسی Objective-C، C++ و C# کاسته شده است و به‌ترتیب رتبه‌های ۳ تا ۵ را به خود اختصاص داده‌اند.

در رتبه ششم لیست PHP قرار دارد که رتبه بالاتری را نسبت به JavaScript اختصاص داده است و البته این محصول که عنوان برترین و پررشد‌ترین زبان برنامه‌نویسی سال ۲۰۱۴ را به خود اختصاص داده، در رتبه ۷ ایستاده است.

منبع: رایورز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *