جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


انتقال فایل از اندروید به PC

درون رایانک یا گوشی اندرویدی‌تان عکسی دارید و لازم است که آن را به درون رایانه ‌شخصی‌تان ببرید. چه راهی را باید در پیش گرفت؟ می‌توان به سراغ کابل یو‌اس‌بی رفت، از بلوتوث استفاده کرد یا از ابرواره بهره گرفت. همچنین می‌توان از برنامه‌هایی چون ایردروید یا پوش‌بولت استفاده کرد، شاید هم بهتر است به رایانامه (ایمیل) متوسل شویم.

انتقال فایل از اندروید به PC
در واقع انتقال دادن فایل از محیط اندروید به رایانه‌ شخصی (پی‌سی) تحت ویندوز کار دشواری نیست و راه‌های متنوعی دارد که در این نوشتار نگاهی به آنها می‌اندازیم.

انتقال دادن فایل با کابل یواس‌بی
فقط رایانه و گوشی دارید؟ کابل یو‌اس‌بی اصلی را که همراه گوشی تحویل‌تان داده‌اند در اختیار دارید؟ (همیشه استفاده از کابل اصل ارجحیت دارد تا مبادا مشکلی رخ دهد.)
استفاده از این کابل در واقع ساده‌ترین روش انتقال فایل از افزاره اندرویدی به پی‌سی است. وصل کردن گوشی به پی‌سی با استفاده از کابل، به اندازه‌ استفاده از برنامه‌‌ای کاربردی در محیط وای‌فای جلوه‌ای از حرفه‌ای‌گری نیست، اما بی‌شک کار شما را راه می‌اندازد.
اگر نخستین بار است که این افزاره‌ها را به کامپیوتر وصل می‌کنید، ویندوز راه‌اندازهای مربوطه را نصب می‌کند و در نهایت حافظه‌ گوشی عین حافظه‌های همراه (فلش) از درون رایانه در دسترس خواهد بود.

ارتباط بلوتوثی پی‌سی و اندروید
رایانه‌های شخصی امروزی اغلب دارای بلوتوث هستند و اگر هم نداشته باشند می‌توان افزاره‌ بلوتوث را از بیرون به آنها وصل کرد. به این ترتیب می‌توان داده‌ها را از طریق بلوتوث از محیط اندروید به محیط ویندوز انتقال داد.
نخست باید بلوتوث هر دو افزاره را فعال کرد، سپس رایانه‌ تحت ویندوز مورد نظر را با افزاره‌ اندروید در محیط بلوتوث مرتبط کرد. وقتی اتصال بلوتوثی برقرار شد باید فایل مورد نظر را در محیط اندروید انتخاب کرد و دکمه‌ ارسال بلوتوثی را فشرد. در رایانه هم باید دکمه‌ دریافت را فشرد تا انتقال آغاز شود. با اتمام ارسال نیز پیام موفقیت ارسال به‌نمایش در می‌آید.

استفاده از وای‌فای دایرکت
چند سالی است که سازندگان افزاره‌های اندرویدی پشتیبانی از وای‌فای‌ دایرکت را به افزاره‌هایشان اضافه می‌کنند. به لحاظ مفهومی با چیزی شبیه ارسال داده توسط بلوتوث مواجه هستیم، اما وای‌فای دایرکت خیلی سریع‌تر است.

انتقال فایل از گوشی به پی‌سی با استفاده از ایردروید
اهمیت نرم‌افزار رایگان ایردروید برای کاربران اندروید روز به روز در حال افزایش است. یکی از کاربردهای ایردروید، انتقال آسان فایل گوشی به رایانه‌ تحت ویندوز متصل به شبکه وای‌فای یکسان است.
ایردروید واسط بسیار خوبی برای اشتراک‌گذاری داده بین پی‌سی و افزاره‌ اندرویدی است.

بردن داده از گوشی به پی‌سی با استفاده از پوش‌بولت
خدمات دیگری که خوشبختانه با گوگل می‌توان در آن ثبت‌نام کرد، پوش‌بولت است.
همین که با مرورگر و حساب کاربری گوگل وارد وبگاه این خدمات (PushBullet.com) بشویم، گزینه‌ اشتراک‌گذاری مهیا می‌شود. کافی است فایل مورد نظر برای انتقال را انتخاب و آن را ارسال کنیم.

ارسال داده به ویندوز از طریق ای‌اس فایل‌منیجر
اگر از برنامه‌ مدیریت فایل ای‌اس‌ فایل‌منیجر استفاده می‌کنید و پوشه‌های کتابخانه‌ ویندوز را در شبکه محلی به‌اشتراک گذاشته‌اید، می‌توانید به آسانی داده‌های مورد نظر برای انتقال از اندروید به ویندوز را در این برنامه وارد کنید.

گذاشتن در کارت اس‌دی و خواندن از درون پی‌سی
یک راه ساده برای انتقال فایل و درگیر‌نشدن با برنامه‌ها یا قرارنامه‌های (پروتکل) شبکه‌بندی بی‌سیم، قرار دادن داده‌ها در کارت میکرو اس‌دی گوشی است. این روش برای کاربری مفید است که کابل یو‌اس‌بی و سایر گزینه‌ها را در اختیار ندارد. البته کاربر باید تطبیق‌دهنده‌ کارت میکرو اس‌دی به کارت اس‌دی را در ختیار داشته باشد.
این روش در واقع همان روش قدیمی قرار دادن فایل در نرم‌دیسک و انتقال دادن به رایانه‌ دیگر است. فقط افزاره‌ها و واسط‌ها کوچک‌تر شده‌اند.

اشتراک ابرواره‌ای و رایانامه
آخرین راه‌حل هم می‌تواند ذخیره‌سازی ابرواره‌ای یا رایانامه‌ باشد که این روزها مترادف با رایانش هستند.
به لطف خدمات ابرواره‌ای از قبیل دراپ‌باکس، باکس، گوگل درایو و مایکروسافت وان‌ درایو، انتقال دادن داده از افزاره اندرویدی به‌طرز چشم‌گیری آسان شده است. مثلا دراپ‌باکس امکانی دارد به نام ابزار بارگذاری خودکار عکس دوربین، اگر دراپ‌بوکس را در رایانه‌مان نصب کرده باشیم عکس‌هایی که می‌گیریم از طریق حساب دراپ‌باکس به درون رایانه‌ شخصی می‌رود. سایر خدمات ابرواره‌ای نیز امکاناتی مشابه این امکان دارند.
رایانامه را احتمالا می‌توان نخستین شیوه‌ انتقال داده به‌صورت غیردیسکی بین افزاره‌ها نامید که همچنان در برخی موارد گزینه‌ مفیدی است. فقط کافی است داده‌های مورد نظر برای انتقال را در گوشی‌مان به رایانامه‌ای پیوست و ارسال کنیم.

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *