جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نقص امنیتی NFC

ان اف سی مخفف عبارت Near Field Communication به معنای ارتباط حوزه نزدیک است.

نقص امنیتی NFC

این سیستم ارتباطی بی سیم، اجازه انتقال اطلاعات در فرکانس بالا را در فاصله های کوتاه می دهد. جالب است بدانید NFC علاوه بر اینکه اجازه تبادل اطلاعات بین دستگاه ها را میدهد، می تواند به جای کارت های اعتباری هم مورد استفاده کاربران قرار گیرد.


به همین دلیل امروزه استفاده چیپ های ان اف سی در دستگاه های هوشمند بطور چشمگیری افزایش یافته است، بطوری که در بزرگترین دستگاه های هوشمند جهان هم از تکنولوژی ان اف سی استفاده شده است.
برخی از متخصصان امنیتی به نقص های امنیتی موجود در تراشه های ان اف سی پی برده اند.
بر این اساس کارشناسان امنیتی اعلام کردند که اگر ان اف سی ها در فواصل زمانی کوتاه هم فعال باشند، باز هم می توانند امنیت دستگاه های مجهز به آن را با تهدید های بسیاری مواجه کنند.
اواخر سال 2014 در رقابت Pw20wn Mobile توکیو، برای باهوش ترین “هکر کلاه سفید” پاداش 150 هزار دلاری در نظر گرفته شد که در نهایت به کمک نخبه ها، نقص های امنیتی در ان اف سی کشف و حتی در مشهور ترین دستگاه های تلفن همراه هم مشاهده شد.
طبق این گزارش، دو گروه مستقل از متخصصان امنیت تلفن های هوشمند، روش های مختلفی برای کشف آسیب پذیری های موجود در تکنولوژی ان اف سی به کار بردند و آنها را روی برترین شرکت های تولید کننده تلفن همراه آزمایش کردند.
نتیجه آزمایش ها نشان می دهد که حتی بزرگترین شرکت های تولید کننده گوشی های موبایل از جمله گوگل، نمی تواند محصول Nexus5 مشهور خود را از خطرات احتمالی ان اف سی در امان نگاه دارد. البته این اولین باری نیست که گوگل مورد هدف قرار میگیرد.
چارلی میلر، یک”هکر کلاه سفید” از طریق تراشه جاسازی شده در دستگاه Nexus S، توانست به تمامی فایل های موجود در دستگاه دسترسی داشته باشد. وقتی که او در کنفرانس امنیتی black hat در سال 2012 در لاس وگاس شرکت کرد با بهره گیری از آسیب پذیری امنیتی در فناوری های بی سیم موفق شد تا کنترل این دستگاه را کامل دراختیار گیرد.
کارشناسان امنیتی بر این باورند که تشخیص معایب و حفره های امنیتی موجود در تلفن های هوشمند اقدامی مهم و سودمند تلقی می شود، چرا که شرکت های تولید کننده در به روز رسانی های آتی خود میتوانند این آسیب پذیری ها را بطور کامل رفع نمایند.
اگرچه دسترسی به فایل های شخصی و محرمانه کاربران در تلفن های هوشمند کار ساده ای نیست و حتی برای باهوش ترین هکرها هم بهره برداری از این حفره های امنیتی نیز دشوار خواهد بود.
با این وجود NFC با تمام امکانات و قابلیت های منحصر به فرد خود، می تواند امنیت گوشی های هوشمند را تا حد بسیاری به خطر اندازد.

منبع:آی تی آنالیز

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *