جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سمعک هوشمند زیمنس درنمایشگاه CES2015

زیمنس سمعک جالبی را به نمایشگاه CES‌ آورده که به افراد مسن و اشخاصی که مشکل شنوایی دارند، کمک قابل توجهی می‌کند. این سمعک بصورت خودکار نویز را از بین می‌برد و جهت دریافت صدا نیز از تلفن هوشمند دستور می‌گیرد.

سمعک هوشمند زیمنس درنمایشگاه CES2015

 

سمعک‌ها نیز پیشرفته و هوشمند می‌شوند. CES همان نمایشگاهی است که در آن محصولات در شاخه‌های مختلف رونمایی می‌شوند. شرکت زیمنس یک سمعک هوشمند را به لاس وگاس آورده که بیشتر شبیه به یک گجت پوشیدنی است.

این سمعک قادر است به صورت خودکار نویز صدای محیط را از بین برده و صدای تر و تمیز و صاف را به پرده‌ی گوش کاربر منتقل کند. علاوه بر این کاربر می‌تواند جهت صدا را از طریق موبایل خود تغییر دهد تا در مکان‌های شلوغ بتواند صدای شخصی که مایل به شنیدن صدای وی است را بشنود. یکی از مشکلات سمعک‌های فعلی آن است که در محیط‌های شلوغ، استفاده از آن‌ها موجب رنجش انسان می‌شود؛ چرا که نویز محیط و صداهای ناخواسته نیز به شدت تقویت شده و به گوش انسان می‌رسند. اما به این ترتیب کاربر می‌تواند در مکان‌های شلوغ صدایی که مایل به شنیدن آن است را هدف قرار دهد. در این روش صدای اشخاص دیگر در پس‌زمینه قرار می‌گیرند و عملکرد سمعک شبیه به عمکرد گوش انسان سالم می‌شود.

این سمعک با یک اپلیکیشن کمکیِ تحتِ اندروید و iOS، همراهی و کنترل می‌شود.

منبع:زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *