جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قدرت سخت افزاری آنر 9 با رقبای بازار

موبایل های سری آنر کابران جوان را مخاطب خود قرار داده اند و بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سازنده، ۸۰ درصد خریداران این محصولات بین ۱۸ تا ۳۴ سال دارند. در چنین سن و سالی، یک کاربر جوان به طراحی موبایل خود توجه دارد، دوربین خوبی می خواهد و البته توان پردازش کافی برای اجرای بدون تاخیر رابط کاربری و انجام بازی های سنگین روز.

قدرت سخت افزاری آنر 9 با رقبای بازار

سری موبایل های آنر همه این ویژگی ها را با قیمت مناسبی فراهم کرده اند و بر همین اساس است که هر سال میلیون ها عدد از آنها در سراسر جهان به فروش می رسد. آنر ۹ پرچمدار جدید این سری محصولات خوش قیمت به حساب می آید که به زودی در سطح قیمت حدود ۱.۵ میلیون تومان وارد بازار ایران می شود. پیش از این نگاه نزدیکی به ویژگی های محصول داشتیم و حالا می خواهیم توان پردازش دستگاه را با تعدادی از محصولات هم قیمت و حتی گران تر، مقایسه کنیم. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آنر ۹ به چیپست کایرین ۹۶۰ مجهز است که پیش از این در پرچمدارانی مثل پی ۱۰ (بررسی دیجیاتو) و میت ۹ (بررسی دیجیاتو) از هواوی مورد استفاده قرار گرفته است، پس بی راه نیست اگر از این محصول اقتصادی، توقع عملکردی در سطح پرچمداران گران قیمت داشته باشیم.

کایرین ۹۶۰ اولین چیپست HiSilicon به حساب می آید که به هسته های جدید Cortex A73 شرکت ARM مجهز شده است. در کایرین ۹۶۰، چهار هسته قدرتمند ۲.۳۶ گیگاهرتزی A73 برای پردازش های سنگین وجود دارد و چهار هسته A53 هم با قدرت ۱.۸۴ گیگاهرتز، برای انجام پردازش های سبک تر با مصرف باتری کمتر کاربرد دارند.

بررسی عملکرد کایرین ۹۶۰ در Geekbench 4 نشان می دهد توان پردازش این چیپست به شکل تک هسته ای، با محصولات گران قیمتی مثل گلکسی اس ۸ (بررسی دیجیاتو) یا پرچمداران سال ۲۰۱۷ که عموماً به اسنپدراگون ۸۳۵ (با هسته های Kryo 280) مجهز هستند، پایاپای است.

برای مقایسه در نظر داشته باشید که محصولی مثل Xperia XZ1 (بررسی دیجیاتو) با قیمت ۲.۳ میلیون تومان، به شکل تک هسته ای از آنر ۹ ضعیف تر است. گلکسی اس ۸ (بررسی دیجیاتو) با قیمت ۲.۵ میلیون تومان تنها ۷ درصد قوی تر است و HTC U Ultra (بررسی دیجیاتو) با قیمت کمابیش برابر، به راحتی توسط آنر ۹ پشت سر گذاشته می شود.

پردازشگر دستگاه در حالت چند هسته ای باز هم یکی از بهترین عملکردهای بازار را دارد و در کنار محصولاتی قرار می گیرد که برخی از آنها حداقل یک میلیون تومان گران تر هستند. بیشتر رقبای هم قیمت هم با فاصله قابل توجهی پایین تر از آنر ۹ هستند.

در آنر ۹ پردازشگر گرافیکی Mali-G71 MP8 استفاده شده که با ۸ هسته و فرکانس حداکثر ۹۰۰ مگاهرتز عمل می کند. این چیپ گرافیکی ۱۶ نانومتری نسبت به چیپ مورد استفاده در آنر ۸، تا ۱۸۰ درصد قوی تر عمل می کند، اما مصرف انرژی آن ۲۰ درصد کاهش یافته است.

پیش از پرداختن به بنچمارک ها، بد نیست بدانید که G71 اولین پردازشگر گرافیکی محسوب می شود که بر اساس نسل سوم معماری ARM به نام Birfrost ساخته شده است. این نسل از API گرافیکی ولکان پیشتیبانی می کند و در طراحی آن، روی عملکردهای سنگینی مثل انجام بازی های واقعیت مجازی تمرکز شده است. این چیپ ضمناً به لطف بهبودهای انجام گرفته، در حالت تک رشته ای نسبت به نسل قبلی ۱۰ درصد و به شکل چند رشته ای تا ۱۸ درصد بهتر عمل می کند.

جالب است بدانید که گلکسی اس ۸ (بررسی دیجیاتو) به نسخه ۲۰ هسته ای از همین پردازشگر گرافیکی مجهز است، اما آنر ۹ رزولوشن کمتر و نمایشگر کوچکتری دارد، در نتیجه انتظار می رود در بنچمارک های گرافیکی با همان ۸ هسته عملکرد مناسبی از خود نمایش دهد.

این تلفن هوشمند در بنچمارک GFX Manhattan که توان پردازش GPU را برای اجرای بازی های سنگین بررسی می کند، هم رده با پرچمداری مثل Xperia XZ1 (بررسی دیجیاتو) قرار می گیرد، پرچمدار هوآوی یعنی پی ۱۰ (بررسی دیجیاتو) را پشت سر می گذارد و کمی پایینتر از گلکسی اس ۸ (بررسی دیجیاتو)، وان پلاس ۵ و شیائومی می ۶ جای دارد. رقبای دیگر هم صرف نظر از قیمت بالاتر یا برابر، همگی با فاصله قابل توجهی در رده های بعدی هستند.

اگر آنر ۹ را با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت تهیه کنید، دستگاه ۴ گیگابایت حافظه رم دارد و برای نسخه مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۶ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده است که شرکت سازنده مدل دوم را برای بررسی در اختیار ما قرار داده است. بنچمارک Antutu حافظه رم را هم در کنار پردازشگر گرافیکی و پردازنده دستگاه در نظر می گیرد. در این بنچمارک میزان بهینه بودن عملکرد رابط کاربری دستگاه هم دخیل است.

کسب امتیاز ۱۴۶ هزار در این بنچمارک نشان می دهد عملکرد آنر ۹ نسبت به نسل قبلی تقریباً ۲ برابر بهتر شده است. این محصول با چنین امتیازی بالاتر از پرچمدار هوآوی قرار می گیرد، اما پرچمدارانی مثل Xperia XZ1، LG G6، Galaxy S8 و LG V30 امتیاز مناسب تری دارند، هرچند رقم پرداختی برای تهیه آنها به شکل قابل توجهی از آنر ۹ گران تر است.

تست Basemark OS II نیز یکی از بنچمارک های جامع است که زیر و بم سیستم را از حافظه رم و پردازنده تا حتی عملکرد دوربین دستگاه را به عنوان یک مجموعه مورد سنجش قرار می دهد. در این تست آنر ۹ با کسب امتیاز ۳۰۳۰ صرف نظر از قیمت، از تمام رقبا عملکرد بهتری دارد و فقط وان پلاس ۵ با امتیاز ۳۵۰۰ در رده بالاتری قرار می گیرد. در اینجا باید توجه داشت که وان پلاس ۵ بر خلاف آنر ۹ به حافظه رم دو کاناله مجهز است.

برای بررسی بیشتر اجرای بازی های سنگین مثل آسفالت ۸ را هم امتحان کردیم تا عملکرد دستگاه در دنیای واقعی به مرحله ی آزمون گذاشته شود. نتیجه کاملاً رضایت بخش بود و به راحتی می توانیم خاطره اجرای نه چندان دلچسب چنین بازی هایی روی موبایل های این رده قیمت را با آنر ۹ به دست فراموشی بسپاریم. علاوه بر این رابط کاربری دستگاه هم به شکل روان اجرا می شود و به لطف ۶ گیگابایت حافظه رم، می توانید مثل یک محصول پرچمدار چندین اپلیکیشن را به شکل همزمان در حافظه باز کرده و بین آنها رفت و آمد نمایید.

آنر ۹ با چنین عملکردی، بهترین محصول متولد شده در این خانواده به حساب می آید و در مقایسه با رقم پرداختی شما، از توان پردازش بسیار مناسبی برخوردار است. آنر ۹ البته گذشته از قدرت سخت افزاری خود، ویژگی های قابل توجه دیگری هم مثل طراحی زیبا و دوربین دوگانه در خود دارد. برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد جذابیت های دیگر این تلفن هوشمند، روزهای آینده هم با دیجیاتو همراه باشید.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *