جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خالی شدن ناگهانی شارژ موبایل علت آن

یکی از مسائل مهمی که کاربران در زمان خرید گوشی به آن دقت می کنند ، میزان نگهداری شارژ موبایل است. گاهی به یکباره می بینیم که گوشیمان شارژ خالی می کند ولی علت آن را نمی دانیم. در ادامه این مطلب راهکاری متنوعی برای شما عزیزان نوشته ایم که می توانید از آنها برای رفع مشکل خالی شدن ناگهانی شارژ موبایل استفاده نمایید.

خالی شدن ناگهانی شارژ موبایل علت آن

چرا شارژ گوشیمان خالی می شود؟
۱) اتصال به اینترنت : یکی از مواردی که سبب می شود شارژ گوشی سریعا خالی شود اتصال به اینترنت می باشد؛توصیه ما به شما این است که اگر در منطقه ی هستید که از ۳G تنها پشتیبانی می کند ، ۴G را خاموش کنید.
۲)استفاده از اپ های پرمصرف : برخی از آپ ها سبب می شوند که شارژ گوشیتان سریعا خاموش شود مانند فیسبوک. اگر میخواهید میزان مصرف باتری یک آپ را بررسی کنید باید به تنظیمات گوشی قسمت باتری مراجعه کنید.

۳)روشن بودن ابزارهای مانند wifi و بلوتوث و Location Services : روشن بودن همیشگی این ابزارها در کاهش میزان باتری شما تاثیر دارد، در مواقع غیر ضروری آنها را خاموش نمایید.
۴)برنامه های در حال اجرا را ببندید : گاهی کاربران برای خارج شدن از یک برنامه از کلید هوم گوشی استفاده می کنند که در واقع این موضوع سبب بستن کامل برنامه های در حال اجرا نمی شود و موجب می شود میزان مصرف باتری شما بیشتر شود.

۵)بروز رسانی های خودکار اپلیکیشن ها و سیستم عامل : اگر بروز رسانی ها را برای همیشه فعال کرده باشید قطعا شارژتان سریع تر خالی می شود،سعی کنید بروزرسانی های خودکار را خاموش کنید و هر برنامه ی که نیازتان است را تنها بروزرسانی کنید.
۶)آسیب دیدن باتری بر اثرگرما : اگر باتری شما بر اثر گرما آسیب دیده باشد موجب می شود که نتواند به درستی کار خود را انجام بدهد. گوشیتان را از شرایطی کنار بخاری،شوفاژ،داشبورد داغ و … قرار ندهید.

۷)انیمیشن ها و جلوه های نمایشی غیر ضروری را خاموش کنید :در سیستم عامل های جدید برای تزئین بیشتر از این موارد استفاده شده است که خود سبب بالا رفتن میزان مصرف باتری می شوند.
۸)میزان روشنایی گوشی : بالا بودن میزان روشنایی گوشی می تواند تاثیر زیادی در باتری داشته باشد.

۹)شارژ نشدن متناسب گوشی : اگر موارد فوق را بررسی کردید ولی باز هم با مشکل خالی شدن شارژ روبرو شده اید باید از صحت باتری و پایه شارژ گوشی خود مطمئن شوید.
۱۰)بررسی سیستم عامل : گاهی اجرای یک سیستم عامل خاص بر روی یک گوشی ممکن است سبب ایجاد مشکل خالی شدن باتری برای شما شود.در چنین شرایطی از سیستم عامل با ورژن پایین تر استفاده نمایید.

منبع : زوم تک

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *