جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قطع ارتباط اینترنتی کره شمالی با دنیا

ارتباط کره شمالی با شبکه اینترنت جهانی مجددا قطع شد.

قطع ارتباط اینترنتی کره شمالی با دنیا

شرکت آمریکایی داین که در زمینه تحقیقات اینترنت فعال است، اعلام کرد: ارتباط کره شمالی با شبکه اینترنت که توسط شرکت ارتباطی یونیکام چین پشتیبانی می‌شود، مجددا قطع شده است.
این گروه تحقیقاتی افزود: کره شمالی همچنان در برقراری ارتباط با شبکه اینترنت مشکل دارد و ارتباط این کشور با اینترنت جهانی پس از چند ساعت اختلال مجددا مختل شد.

ارتباط کره شمالی با شبکه اینترنت روز دوشنبه نیز برای مدت بیش از ۹ ساعت قطع شد که گمانه‌زنی‌هایی را بوجود آورد مبنی بر اینکه این کشور هدف حمله سایبری از سوی آمریکا قرار گرفته است.

آمریکا کره شمالی را به دست داشتن در هک شدن سیستم‌های رایانه‌ای استودیوی فیلمسازی سونی پیکچرز متهم کرده است و باراک اوباما رییس جمهور این کشور متعهد شده بود که واشنگتن در زمان و مکان مناسب پاسخ قاطعانه ای به این حمله نشان خواهد داد.

این درحالی است که وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از اظهارنظر درباره اینکه آیا آمریکا در پس قطع شدن اینترنت کره شمالی بوده طفره رفت.

ماری هافT سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: سخنان اوباما درباره پاسخ احتمالی آمریکا بوده و ‌آنچه در ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاده به واکنش ما ارتباطی ندارد.

وی افزود: من این مساله را به مقامات کره شمالی واگذار میکنم که درباره وصل شدن یا قطعی اینترنت خود و دلیل آن صحبت کنند.

چین به واشنگتن و پیونگ یانگ پیشنهاد داده که گفت‌وگوهایی را درباره حملات سایبری داشته باشند. این درحالی است که مقامات آمریکایی پیشنهاد کره شمالی برای تحقیقات مشترک درباره هک شدن سیستمهای رایانه‌ای سونی را رد کرده و در عوض خواستار پرداخت خسارت از سوی این کشور به این استودیوی فیلمسازی شده اند.

واشنگتن از پکن متحد نزدیک کره شمالی خواسته که به سرکوب فعالیت‌های سایبری کره شمالی کمک کند و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با همتای چینی خود درباره این موضوع مذاکره کرده است.

هاف گفت: آنها مذاکراتی درباره این مساله داشته‌اند و فکر می‌کنم به رغم اختلافات ما، حملات سایبری نظیر حمله به سونی یک خطر برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

دلیل قطع شدن ارتباط کره شمالی با شبکه اینترنت جهانی هنوز مشخص نشده است.

کره شمالی دسترسی محدودی به اینترنت دارد و تنها به چهار شبکه اینترنتی دسترسی دارد. این در حالیست که شبکه‌های فعال اینترنت در آمریکا ۱۵۰ هزار مورد است.

منبع:ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *