جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


معرفی شدن پردازنده های رایزن AMD برای لپ تاپ ها به صورت رسمی

پردازنده های رایزن AMD برای لپ تاپ ها رونمایی شدند. در ادامه مشخصات پردازنده های رایزن 5 2500 یو (Ryzen 5 2500U) و رایزن 7 2700 یو (Ryzen 7 2700U) را بررسی می‌کنیم.

 

معرفی شدن پردازنده های رایزن AMD برای لپ تاپ ها به صورت رسمی

بعد از معرفی این محصولات قدرتمند برای کامپیوترهای رومیزی، حالا پردازنده های رایزن AMD برای لپ تاپ ها نیز معرفی شده‌اند تا با معماری خاصی که دارند، کاهش بیشتر ضخامت لپ تاپ ها امکان‌پذیر باشد.

این محصولات جدید، در واقع APU یا واحدهای پردازش شتاب‌یافته شرکت AMD هستند که در آنها، روی یک چیپ، علاوه بر پردازنده، کارت گرافیک نیز قرار گرفته است. به علاوه، در ساختار آنها از چهار هسته و هشت رشته با مصرف برق 15 وات استفاده شده تا با محصولاتی کارآمد رو به رو باشیم.

فرکانس پایه پردازنده رایزن 5 2500 یو، 2.0 گیگاهرتز است که این میزان در حالت بوست به 3.6 گیگاهرتز می‌رسد. پردازنده رایزن 7 2700 یو با فرکانس پایه 2.2 گیگاهرتز نیز دیگر عضو خانواده جدید این محصولات است که با حداکثر فرکانس 3.8 گیگاهرتز در حالت بوست، در خدمت کاربران خواهد بود. در رابطه با کارت گرافیک مجتمع نیز 8 واحد پردازشی با معماری Vega و کلاک 1100 مگاهرتز در نسخه ارزان‌تر و 10 واحد پردازشی با کلاک 1300 مگاهرتز در Ryzen 7 2700U، مسئولیت مدیریت اطلاعات را بر عهده دارند.

به گفته AMD، قدرت پردازنده این محصولات در مقایسه با نسل قبل، تا 200 درصد و قدرت کارت گرافیک آنها تا 120 درصد افزایش داشته است. علاوه بر این، در تعطیلات پیش رو می‌توانیم شاهد عرضه لپ تاپ های جدید ایسر، لنوو و اچ پی با پردازنده‌های جدید رایزن باشیم.

منبع : گجت نیوز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *