جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوشی تاشوی سامسونگ طرح اولیه‌ی دیگر

سامسونگ که مدتی است در پی ساخت یک گوشی تاشوی واقعی است، پتنت جدیدی از طراحی آن به ثبت رسانده است.

گوشی تاشوی سامسونگ طرح اولیه‌ی دیگر

گوشی تاشو احتمالا برگ برنده‌ی بعدی شرکت‌های حوزه‌ی تکنولوژی است. شایعات زیادی در چند سال اخیر در این خصوص منتشر شده و پتنت‌های متعددی نیز به ثبت رسیده است. حالا، طرح‌های اولیه‌ای از گوشی تاشوی سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده است‌ که گفته می‌شود توسط سامسونگ الکترونیکس به دفتر ثبت مالکیت معنوی در کره‌ی جنوبی ارسال و توسط LersGoDigital منتشر شده‌ است. ترجمه‌ی عنوان پرونده‌ی ارسالی «دستگاه الکترونیکی تاشو» است.

طرح اولیه‌ی دستگاه، طراحی تاشو دارای لولایی حجیم را نشان می‌دهد که شعاع حرکتی نمایشگر به هنگام تا شدن را تعیین می‌کند تا نمایشگر بدون ایجاد سر و صدا تا شود. LetsGoDigital اشاره می‌کند که دستگاه دارای دو صفحه‌نمایش است که یکی از آن‌ها انعطاف‌پذیر و از یک جهت قابل انحنا است. طراحی لولای دستگاه کاملا شبیه چیزی است که در سرفیس بوک دیده‌ایم. این پتنت به نمونه‌ای که در نوامبر سال گذشته در همین خصوص منتشر شد، شباهت زیادی دارد. بنابراین، احتمالا صفحه‌نمایش باید از وسط قابل تا شدن باشد. همچنین ممکن است نمایشگر دیگری در قسمت بیرونی دستگاه وجود داشته باشد که در هنگام تا شدن فعال شود؛ چیزی مشابه آن‌چه در گوشی‌های تاشوی سال‌های دور دیده بودیم.

نتیجه‌ی تولید طرح فوق احتمالا چندان شیک از آب در نخواهد آمد؛ چرا که مثلا گوشی به‌طور کامل بسته نمی‌شود؛ یا اینکه در حالت تاشده گوشی به جسم حجیمی تبدیل می‌شود که قرار دادن آن در جیب و حتی کیف دستی سخت خواهد بود. با این حال اگر روزی نمونه‌ی واقعی آن ساخته شود مسلما بسیار هیجان‌انگیز و نوآورانه خواهد بود.

پیش‌تر نیز تلاش‌هایی برای طراحی یک گوشی تاشوی لولادار از سامسونگ دیده بودیم؛ اما اینکه در آینده‌ی نزدیک یک گوشی تاشو بدون داشتن فضای خالی بین دو صفحه‌نمایش روانه‌ی بازار شود هنوز جنبه‌ی رؤیا دارد؛ هرچند ظاهرا سامسونگ معتقد است این دستاورد امکان‌پذیر است.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *