جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عرضه رقابت خدمات ابری و موفقیت مایکروسافت

گزارش مالی اخیر مایکروسافت به خوبی نشان می دهد که نقشه ها و سرمایه گذاری های این کمپانی در عرصه خدمات پردازش ابری موفق بوده است. به نحوی که حالا حدود ۲۰ میلیارد دلار از درآمدهای این کمپانی در طی یک سال از محل مذکور کسب می شود.

 

عرضه رقابت خدمات ابری و موفقیت مایکروسافت

در سال ۲۰۱۵ و در شرایطی که نادلا تنها یک سال بود سکان هدایت غول نرم افزاری دنیا را در دست گرفته بود اعلام کرد که شرکتش قصد دارد تا حدود سال ۲۰۱۸ به چنین هدفی دست یابد. در آن سال درآمد مایکروسافت از محل خدمات ابری چیزی در حدود ۶.۳ میلیارد دلار بود. اما حالا و پس از گذشت کمتر از سه سال هدف مورد نظر به ثمر نشسته است.

گزارش عملکرد سه ماهه سوم کمپانی ردموندی درآمدی ۲۴.۵ میلیارد دلاری را به همراه سود عملیاتی ۶.۶ میلیارد دلاری نشان می دهد. این عملکرد در مقایسه با درآمد ۲۰.۴ و سود ۴.۷ میلیارد دلاری در سه ماهه مشابه سال قبل کاملاً درخشان به حساب می آید. سهم خدمات پردازش ابری از این مقدار درآمد حدود ۷ میلیارد دلار اعلام شده.

با این همه اما بازار خدمات ابری هنوز فضای زیادی برای کار و کسب درآمد دارد. نزدیک ترین رغیب مایکروسافت آمازون است که امید دارد تا پایان سال جاری میلادی درآمدی ۱۴ میلیاردی را در عرضه پردازش ابری به دست بیاورد. دیگر حریفان همچون آلفابت و IBM نیز در حال افزایش سهم خود از بازار هستند.

گرچه خدمات ابری امید زیادی برای افزایش درآمدها دارد، اما هنوز هم کسب و کار PC مایکروسافت منبع اصلی درآمدهای این شرکت به حساب می آید. مجموع درآمدهای بخش ویندوز، گیم و سایر سرویس های وابسته به رایانه های رومیزی غول نرم افزاری دنیا حدود ۹.۴ میلیارد دلار اعلام شده که نسبت به دوره قبل تفاوتی در آن مشاهده نمی شود.

در این سه ماهه نیز به مانند چند دوره قبل مبالغ ورودی به حساب های مایکروسافت از کسب و کار موبایل رو به کاهش گذاشته و به رقم ۳۱۵ میلیون دلار می رسد. به خصوص که این شرکت دیگر موبایلی تولید نمی کند.

دیگر بخش مهم گزارش اخیر مربوط به واحد Xbox می شود. به دلیل کاهش قیمت و کاهش فروش کنسول ها، درآمد مایکروسافت از محل فروش سخت افزار کاهش یافته است، اما به لطف افزایش کاربران سرویس Xbox Live مجموع درآمدها حدود ۲۱ درصد افزایش یافته است.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *