جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رکود در بازار سیمکارت

سیم‌کارت‌های کد ۱ همراه اول که طی هفته‌های اخیر روند صعودی قیمت را پشت سر می‌گذارند در حال حاضر به قیمتی حدود دو میلیون تومان رسیده‌اند.

رکورد در بازار سیمکارت
بنا بر اعلام فعالان بازار سیم‌کارت طی هفته‌های گذشته به دلایلی مانند افزایش نرخ ارز، قیمت سیم کارت نیز افزایش پیدا کرده اما با این حال بازار به حالت راکد در آمده و مشتری چندانی ندارد.
از سوی دیگر افرادی که دارای سیم‌کارت‌های مختلف هستند این روزها با توجه به بالا رفتن قیمت سیم‌کارت علاقه بیشتری نسبت به فروش نشان می‌دهند و در نهایت بازار بیش از آن که خریدار داشته باشد با فروشنده مواجه است.

اما این روزها در بازار سیم‌کارتهای کد ۱ همراه اول بسته به میزان رند بودن با قیمتی معادل حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری شده و با رقم‌هایی بالای دو و نیم میلیون تومان به فروش می‌رسند.

سیم‌کارت‌های کد ۲ نیز با قیمتی معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری شده و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

برای سیم‌کارت‌های کد ۳ و ۴ به ترتیب رقم‌های ۸۵۰ هزار تومان و ۶۸۰ هزار تومان به عنوان رقم خرید یاد شده و برای فروش آن‌ها ارقامی بالغ بر یک میلیون تومان و ۷۸۰ هزار تومان به ترتیب در نظر گرفته شده است.

سیم‌کارت‌های کد ۵ نیز با قیمت ۵۰۰ هزار تومان خریداری شده و بالغ بر ۶۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند. کدهای ۶ همراه اول نیز با قیمتی حدود ۴۲۰ هزار تومان خریداری و بالای ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

اما کدهای ۷ همراه اول که به تازگی صفر آن‌ها هم در بازار کم شده حدود ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزار تومان برای خرید و ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برای فروش قیمت دارند که البته همان طور که گفته شد این ارقام مربوط به سیم کارت‌های کارکرده است.

کدهای ۸ نیز در صورت کارکرده بودن ۲۵۰ هزار تومان و در صورت صفر بودن ۳۵۰ هزار تومان خریداری شده و به ترتیب سیم کارت‌های کارکرده و صفر این کد بالغ بر ۳۲۰ هزار و ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

سیم‌کارت‌های کد ۹ نیز در صورت صفر بودن حدود ۲۲۰ هزار تومان خریداری شده و با رقم‌هایی بالای ۲۶۰ و ۲۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسند که با توجه به مدت کمی از عرضه این سیم کارت‌های می گذرد اغلب سیم کارت‌های کد ۹ صفر هستند.

همچنین کد صفر همراه اول که مدت زیادی از ارائه آن نمی‌گذرد با قیمتی حدود ۱۹۰ هزار تومان خریداری شده و با قیمتی بالاتر از ۲۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسند البته درباره تمام این سیم‌کارت‌ها شرایط به گونه‌ای است که براساس میزان رند بودن شماره قیمت به مراتب از این ارقام فراتر می‌رود.

اما درباره سیم‌کارت‌های اعتباری نیز این روزها سیم‌کارت‌های ایرانسل حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، سیم‌کارت‌های ۰۹۱۰ همراه اول حدود ۱۵ هزار تومان، سیم‌کارت‌های ۰۹۱۹ همراه اول حدود ۴۰ هزار تومان و سیم‌کارت‌های رایتل حدود ۲۳ هزار تا ۲۴ هزار تومان به بالا قیمت دارند.

بنا بر اظهارات فعالان بازار وقتی اپراتوری می‌گوید سیم‌کارت خود را به عنوان مثال با قیمت ۵۰۰۰ تومان ارائه می کند شرایط به گونه‌ای است که آن اپراتور سیم کارت را با قیمت ۴۸۵۰ تومان در اختیار مغازه‌دار قرار می دهد و با توجه به مباحث اقتصادی برای فروشندگان این سیم کارت‌ها اعلام رقم ۵۰۰۰ تومان مقرون به صرفه نخواهد بود و بر همین اساس سیم‌کارت‌های اعتباری با مبالغی بالاتر از آنچه اپراتور اعلام شده به دست مشتریان می رسد.

از سوی دیگر درباره سیم‌کارت‌های ۵۰۰۰ تومانی همراه اول که قرار بود پاییز امسال ارائه شوند فعالان بازار تاکید دارند که این سیم کارت‌ها به دست آن‌ها نرسیده و تنها از طریق برخی دفاتر شرکت ارتباطات سیار واگذار شده است. در این میان برخی فروشندگان نیز نسبت به این مساله گلایه دارند که در هنگام واگذاری سیم ‌کارت‌ها افرادی خاص در نظر گرفته شده و سیم‌کارتها به آنها واگذار می‌شود و پس از آن که شماره‌های رند از سوی این افراد برداشته شد مابقی سیم‌کارت‌ها به دست فروشنده و مصرف‌کننده می‌رسد و سیم‌کارت‌هایی که دارای شماره‌های رند هستند با قیمتی به مراتب بالاتر در آینده فروخته می‌شود.

منبع:ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *