جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اولین روز اجرای طرح رجیستری و وضعیت بازار موبایل

بازارهای موبایل تهران روز اول اجرای طرح رجیستری را با استقبال نه چندان گرم مشتریان آغاز کردند.

 

اولین روز اجرای طرح رجیستری و وضعیت بازار موبایل


با توجه به شرایط معمول بازار در روزهای جمعه، انتظار می‌رفت خریداران بیشتری در بازار حضور پیدا کنند. اما ظاهرا با توجه به اجرای طرح رجیستری و نگرانی بخشی از مشتریان، با بازار نسبتا خلوتی مواجه بودیم.

گرچه طرح رجیستری از روز جمعه آغاز شد اما بخش قابل توجهی از فعالین بازار از جزییات این طرح و زمان دقیق اجرای آن بی‌اطلاع بودند.
در این فضا شماری از مشتریان نسبت به تبعات خرید گوشی قاچاق احساس نگرانی می‌کردند و در گفت‌وگو با فروشندگان از نتایج اجرای طرح و مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوند، سوال می‌پرسیدند.
فروشندگان در مقابل این پرسش‌ها واکنش‌های متفاوتی داشتند. بخشی از آن‌ها اجرای طرح را جدی نگرفته و معتقد بودند مثل سال‌های گذشته طرح با شکست مواجه خواهد شد، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.
در کنار این گروه عده‌ای اجرای طرح را قطعی می‌دانستند و مشتریان را به خرید و فعال‌سازی هرچه سریع‌تر گوشی‌ها تشویق می‌کردند. شنیده می‌شود که بخشی از فعالین بازار از شب قبل اجرای طرح، مشغول اکتیو کردن گوشی‌‎ها از طریق نصب سیم‌کارت در آن‌ها بوده‌اند.

در این میان تعدادی از نمایندگی‌ها و فروشنده‌ها هم ادعا می‌کردند اجناس آن‌ها قاچاقی وارد کشور نشده و با اجرای طرح رجیستری دچار مشکل نخواهند شد.
گرچه درباره گوشی‌هایی که از ابتدا شامل طرح رجیستری می‌شوند ابهام وجود داشت اما عمده نگرانی‌های بازار درباره پرچم‌داران دو برند اپل و سامسونگ بود؛ محصولاتی که از برندهای پرطرفدار و محبوب بازار به حساب می‌آیند.
گفتنی است تاکید فعالین بازار بر افزایش قیمت گوشی‌ها و بویژه آی‌فون 8 بود. آن‌ها پیش‌بینی می‌کردند آیفون‌‎های 8 و 8 پلاس در روزهای آینده تا سقف یک میلیون تومان افزایش قیمت خواهند داشت. شاید به همین دلیل بعضی از مغازه‌داران ترجیح می‌دادند تا برطرف شدن ابهامات از فروش آی‌فون‌های 8 خودداری کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به ابهامات و شرایط بازار در حال حاضر بهترین و مطمئن‌ترین شیوه خرید گوشی، خرید این محصولات از فروشگاه‌‎های معتبری باشد که عملکرد شفافی دارند و این محصولات را به شکل قانونی وارد کشور کرده‌اند. فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا نمایندگی‌های رسمی، از جمله مراکز خریدی به حساب می‌آیند که گوشی‌های موبایل را با گارانتی رسمی و به شکل قانونی به فروش می‌رسانند.

منبع : آی تی رسان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *