جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مقایسه سرفس لپ تاپ در مقابل مک بوک پرو

با ما همراه باشید تا نگاهی به 5 برتری مهم سرفس لپ تاپ در مقابل مک بوک پرو 13 اینچ 2017 اپل داشته باشیم

 

مقایسه سرفس لپ تاپ در مقابل مک بوک پرو


1-سیستم عامل ویندوز 10
مهم ترین عامل برتری تمام محصولات مایکروسافت بر محصولات اپل سیستم عامل این دستگاه هاست، چرا که مکینتاش اپل آنطور که باید و شاید کاربر پسند نیست و طرفداران زیادی هم ندارد و بسیاری اپلیکیشن های پرکاربرد ویندوزی مثل مجموعه نرم افزاری کورل برای آن طراحی و تولید نشده و از طرفی وقتی همانطور که گفتیم وقتی بر روی یک دستگاه مکینتاش ویندوز 10 را نصب کنید تجربه کاربری خوبی که حتی با مکینتاش در آن دستگاه دارید را با ویندوز نخواهید داشت. اما سرفس لپ تاپ از سیستم عامل قدرتمند ویندوز 10 بهره می برد و با این سیستم عامل بهینه شده است. البته به صورت پیش فرض مایکروسافت ویندوز 10 اس (Windows 10 S) را که در آن تنها امکان نصب برنامه ها از استور مایکروسافت وجود دارد و برخی دسترسی های خاص برای دانشگاه ها و مدارس داخل آن تعبیه شده برای سرفس لپ تاپ در نظر گرفته اما با توجه به اینکه تنها مدارس و دانشگاه ها مشتری این دستگاه نخواهند بود مایکروسافت به راحتی این امکان را فراهم کرده تا خریداران در صورت نیاز به ویندوز 10 پرو آپگرید کنند. این آپگرید تا ماه مارس 2018 رایگان خواهد بود و پس از آن شما باید 49 دلار برای آپگرید به ویندوز 10 پرو پرداخت کنید.

2- ورود امن با اسکنر عنبیه
امنیت همیشه در دنیای تکنولوژی مورد توجه بوده و افراد همواره در تلاش اند تا از اطلاعات شخصی و سازمانی خود محافظت کنند. مایکروسافت هم همیشه در تامین امنیت کاربران یکی از پیش قدمان عرصه تکنولوژی بوده و در هنگام معرفی ویندوز 10 در سال 2015 از ابزاری به نام ویندوز هلو (Windows Hello) پرده برداشت که ورود امن به ویندوز را به وسیله سنسورهای بایومتریک فراهم می کند. مایکروسافت از همین قابلیت در سرفس ها استفاده کرده و سرفس لپ تاپ نیز از این قاعده مستثنا نیست. مایکروسافت در سرفس لپ تاپ یک اسکنر عنبیه چشم یا همان Iris Scanner تعبیه کرده که به وسیله این سنسور شما می توانید به صورت امن و با اسکن قسمت عنبیه چشم ها که برای هر فرد مثل اثر انگشت متفاوت طراحی شده وارد ویندوز شوید و از ضریب امنیت بسیار بالایی برخوردار باشید چراکه ویندوز هلو حتی دوقلو ها را نیز تشخیص می دهد. از این قابلیت در مک بوک پرو محروم خواهید بود.

3- صفحه نمایش لمسی و قلم
وقتی چند هزار دلار بابت یک لپ تاپ گران قیمت و قدرتمند پول می دهید قطعا انتظار دارید این لپ تاپ با لپ تاپ های عادی تفاوت داشته باشد و کارهای شما با آن راحت تر انجام شود که به لطف یک صفحه نمایش لمسی شما می توانید برخی کارهایتان را از طریق لمس صفحه نمایش مثل تعامل با رابط کاربری یک اپلیکیشن موبایل که در حال برنامه نویسی آن هستید انجام دهید و کاربری راحت تری داشته باشید. همچنین قلم نیز می تواند به شما کمک کند تا بتوانید کارهای مختلفی را مثل تدوین بهتر ویدیو ها و یا تنظیم بهتر آهنگ ها و… انجام دهید. مایکروسافت این موضوع را در سرفس لپ تاپ در نظر گرفته و صفحه نمایش این لپ تاپ را به صورت لمسی قرار داده و همچنین امکان استفاده از قلم سرفس پن نیز روی صفحه آن وجود دارد. البته در سری 2017 محصولات مایکروسافت سرفس پن دیگر داخل جعبه قرار ندارد و اگر آن را بخواهید باید 99 دلار اضافه تر پرداخت کنید.
در ضمن در سرفس لپ تاپ همچنین امکان استفاده از سرفس دایل که برای اولین بار همراه سرفس استودیو معرفی شده بود و ابزاری است که برخی دسترسی های کوتاه را در برنامه های مختلف فراهم می کند به صورت جدا از صفحه نمایش وجود دارد. این ابزار هم به صورت جداگانه به فروش می رسد و اگر آن را بخواهید باید 99 دلار بابت آن پرداخت کنید.

4- درگاه های استاندارد
یکی دیگر از مزیت های سرفس لپ تاپ نسبت به مک بوک پرو 13 اینچی درگاه های استاندارد است. اپل در مک بوک پرو 13 اینچی تنها یک جک 3.5 میلی متری هدفون و دو پورت Thunderbolt 3 برای خروجی صفحه نمایش دوم، شارژ و انتقال از طریق نسل دوم USB 3.1 تعبیه کرده که اگر شما بخواهید به صورت همزمان هم دستگاهتان را شارژ کنید، هم به یک صفحه نمایش دیگر متصل باشید و داده هم انتقال دهید نخواهید توانست و نیاز به ابزار های جانبی دارید در حالی که مایکروسافت در سرفس لپ تاپ یک پورت USB 3.0 برای انتقال داده از طریق USB، یک پورت MiniDisplay برای اتصال دستگاه به صفحه نمایش های دیگر و یک پورت سرفس کانکت برای شارژ سرفس لپ تاپ و همچنین اتصال به داک سرفس تعبیه کرده که شما در حالت عادی به صورت همزمان می توانید هر سه کار را انجام دهید و همچنین به طور دلخواه اگر احتیاج به تعداد پورت های بیشتری داشته باشید می توانید یک سرفس داک خریداری کنید.

5- شارژدهی بیشتر باتری
یکی از موارد مهم دیگر برای هر شخصی موقع خرید یک لپ تاپ میزان شارژدهی آن است. چرا که قاعدتا کسی که حاضر می شود چند هزار دلار برای یک لپ تاپ حرفه ای پرداخت کند یک فرد حرفه ای است و در طول روز زمان زیادی را با لپ تاپ خود می گذراند و به همین جهت معقوله شارژدهی باتری یکی از مهم ترین موارد به شمار می رود. مایکروسافت با در نظر گرفتن این مورد در سرفس لپ تاپ به گفته خود توانسته تا 14.5 پخش ویدیو را در مدل میانی فراهم کند. در سوی دیگر اپل در مدل معادل توانسته تا 10 ساعت شارژدهی را برای لپ تاپ خود در نظر بگیرد که برای یک فرد حرفه ای نمی تواند زمان خیلی مناسبی باشد.

منبع : وین فون

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *