جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پرونده الکامپ بیستم بسته شد

رونده بیستمین دوره از برگزاری نمایشگاهی که عنوان بین المللی را یدک می‌کشد، بسته شد. الکامپ که باید ویترین دستاوردهای آی.تی کشور باشد حاشیه هایی پررنگ تر از اصل قضیه دارد و به همین علت نه تنها توان فناورانه کشور را به درستی و بهترین شکل به نمایش نمی گذارد، بلکه گاه می تواند واقعیت های را نیز واژگون جلوه دهد.

پرونده الکامپ بیستم بسته شد
الکامپ که باید ویترین دستاوردهای آی.تی کشور باشد حاشیه هایی پررنگ تر از اصل قضیه دارد و به همین علت نه تنها توان فناورانه کشور را به درستی و بهترین شکل به نمایش نمی گذارد، بکه گاه می تواند واقعیت ها را نیز واژگون جلوه دهد.

الکامپ نمایشگاهی است که باید توان فناوری کشور را به رخ بکشد اما آنچه در نمایشگاه بیشتر به چشم می خورد توان مظاعف شرکت های خارجی است که نمایندگان داخلی آنها را عرضه می کنند!

به نظر می‌رسد این نمایشگاه مطلوب هیچ کس نباشد جز معدود افرادی که سودی از برگزاری این آوردگاه به جیب می زنند؛ نمایشگاهی که نه نیاز بازدید کننده ها را بر طرف می کند و نه شرکت‌ها و بخش خصوصی و حتی دولتی ها از برگزاری آن رضایت دارند و در نهایت موجب خسران کشور می شود و تصویری نامطلوب از آن برای هر بازدید کننده ای بر جای می گذارد.

نمایشگااه الکامپ برگزار و پرونده آن بسته شد اما بسیاری از بازدیدکنندگان رفتن به این نمایشگاه را اتلاف وقت ارزیابی کردند. تاسف آور است که کارشناسان و اهالی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را اتلاف وقت تلقی کنند و دیگران را هم به نرفتن به نمایشگاه ترغیب کنند.

حالا که الکامپ به پایان رسیده و پرونده آن نیز همچون بیست دوره قبل مختومه شده است، می توان گفت نه مجری از برگزاری آن با توجه به مشکلاتی که پیش آمد رضایت دارد، نه شرکت های حاضر می توانستند از حضور در این نمایشگاه به خود ببالند و نه بازدیدکنندگان از نمایشگاه می توانستند بگویند یافته های زیادی از این رویداد ملی عاید ایشان شده است.

لذا می توان گفت الکامپ هیچ برنده ای نداشت ،در این میان شاید برخی بگویند تنها مجری یعنی شرکت نمایشگاه های بین المللی از آن سود برد، اما واقعیت این است که شرکت مذکور نیز می توانست عایدی به مراتب بهتر و بیشتر از وضع موجود داشته باشد.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *