جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اطلاعات و مشخصات گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL

گوشی‌های جدید شرکت گوگل قرار است در تاریخ ۱۲ مهر ماه معرفی شوند. گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL می‌خواهند مسیر موفقیت گوشی‌های قبلی گوگل مخصوصا پیکسل را دنبال کنند؛ اما این گوشی‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و در سالی که محصولاتی مانند گلکسی اس ۸، گلکسی نوت ۸، ال‌جی V30 و آیفون ۸ و آیفون X راهی بازار می‌شوند به چه شکل می‌خواهند نظر مردم را به سمت خودشان جلب کنند؟

 

اطلاعات و مشخصات گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL

سازنده/طراحی/صفحه نمایش
دو گوشی پیکسل و پیکسل اکس‌ال که سال گذشته راهی بازار شدند را شرکت اچ‌تی‌سی ساخته بود. البته که گوگل در زمان معرفی این دو تلفن همراه هوشمند نامی از این شرکت نبرد. حالا شایعه شده که گوشی‌های امسال را دو شرکت ال‌جی و اچ‌تی‌سی برای گوگل تولید می‌کنند. شرکت ال‌جی از جمله شرکت‌هایی به حساب می‌آید که سابقه طولانی در ساخت گوشی‌های نکسوس برای گوگل داشته است و حالا قصد دارد پیکسل اکس‌ال ۲ را هم بسازد.

هر دو شرکت اچ‌تی‌سی و ال‌جی از زبان طراحی خاص خودشان برای این دو تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند. به همین دلیل ال‌جی گوشی پیکسل اکس‌ال ۲ را می‌سازد و اچ‌تی‌سی هم گوشی پیکسل ۲ را راهی بازار خواهد کرد.

شایعات می‌گویند که گوشی بزرگ‌تر از صفحه نمایشی بدون حاشیه یا با حاشیه‌های بسیار کم بهره می‌برد. در واقع محصولی که ال‌جی تولید می‌کند بیشتر به گوشی V30 شبیه خواهد بود. گوشی کوچک‌تر هم به HTC U11 شبیه است و در حالی که صفحه نمایشی معمولی با حاشیه‌ّهای زیاد از بالا و پایین دارد به لبه‌های حساس به فشار مجهز شده است. لازم به ذکر است که گفته شده هر دوی این دو تلفن‌های همراه هوشمند ضد آب هستند.

گوشی پیکسل ۲ به صفحه نمایش ۵ اینچی مجهز شده و مدل بزرگ‌تر از صفحه نمایش ۶ اینچی بهره می‌برد. البته صفحه نمایش این گوشی‌ها OLED است. سال گذشته سامسونگ وظیفه تولید صفحه نمایش OLED گوشی‌های پیکسل را به عهده داشت؛ اما امسال ال‌جی این کار را انجام می‌دهد. در واقع گوگل ۸۸۰ میلیون دلار در بخش تولید صفحه نمایش OLED شرکت ال‌جی سرمایه‌گذاری کرده است. شایعات می‌گویند گوشی Pixel 2 XL‌ از صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی با حاشیه‌ّهای بسیار کم با دقت تصویر ۱۴۴۰p بهره می‌برد و گوشی Pixel 2 هم به صفحه نمایش ۴٫۹۷ اینچی با دقت تصویر ۱۰۸۰p مجهز شده است که حاشیه‌های بیشتری دارد.

سخت افزار
با توجه به اطلاعات لو رفته گوشی‌های پیکسل به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ مجهز شده‌اند و ۴ گیگابایت رم دارند. قبلا شایعه شده بود که ممکن است از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۶ روی این گوشی‌ها استفاده شود که به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. در واقع تولید این تراشه به تاخیر افتاده و به همین دلیل روی گوشی‌های جدید گوگل قرار نمی‌گیرد.

تراشه قرار گرفته روی دو گوشی جدید شرکت گوگل به پردازنده گرافیکی Adreno 540 مجهز شده‌ که باعث می‌شود این گوشی بتواند بازی‌ها موبایلی سنگین را هم اجرا کند. همچنین احتمال دارد که گوشی پیکسل اکس‌ال ۲ از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار باشد و گوشی پیکسل ۲ هم ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد. در شایعات گفته شده که این گوشی‌ها جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا ندارند.

تصویر لو رفته از پیکسل ۲ اکس‌ال. در این تصویر گوشی را داخل قاب محافظ مشاهده می‌کنید.

دوربین
تا این لحظه استفاده از دوربین دوتایی روی گوشی‌های جدید گوگل تایید نشده است. حتی تصاویری هم که از این دو تلفن همراه هوشمند به بیرون درز کرده‌اند، این موضوع را نشان نمی‌دهند. گفته شده هر دو گوشی به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۷ مگاپیکسلی در جلو مجهز شده‌اند.

گوشی‌های پیکسل ۲ دوربین دوتایی ندارند.

نرم‌افزار
قطعا جدیدترین محصولات شرکت گوگل با اندروید اوریو یا همان اندروید ۸ راهی بازار می‌شوند؛ اما احتمال دارد این دو تلفن همراه هوشمند با اندروید ۸٫۱ در اختیار کاربران قرار بگیرند. شرکت گوگل قبلا چنین کاری را در زمان عرضه گوشی‌های پیکسل هم انجام داده بود. گفته شده در جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن قرار گرفته و گوشی‌های جدید گوگل هم از آن پشتیبانی می‌کنند.

گوگل در رابط کاربری اندروید به کار گرفته شده روی پیکسل ۲ تغییراتی ایجاد کرده. به‌طور مثال کادر جست‌وجوی گوگل به پایین گوشی منتقل شده است.

تاریخ عرضه و قیمت
امروز شایعه شد که گوشی پیکسل ۲ مدل ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۶۵۰ دلار راهی بازار می‌شود و مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن ۸۵۰ دلار قیمت دارد. مدل ۶۴ گیگابایتی گوشی پیکسل ۲ اکس‌ال هم ۷۵۰ دلار قیمت خواهد داشت و مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن هم با قیمت ۹۵۰ دلار راهی بازار می‌شود. به نظر می‌رسد که ترند گوشی‌های ۱۰۰۰ دلاری بعد از گلکسی نوت ۸ و آیفون X به گوشی‌های جدید گوگل هم رسیده است. شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که گوشی پیکسل ۲ در تاریخ ۲۷ مهر ماه و گوشی بزرگ‌تر هم در تاریخ ۲۴ آبان ماه به فروش می‌رسند.

منبع : دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *