جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رژه آزمایشی کامیون‌های خودران Daimler در خیابان

در سال‌های اخیر توجه به تولید اتومبیل‌های خودران بسیار شدت یافته و شرکت‌های زیادی قدم در این عرصه گذاشته‌اند. حال شرکت Daimler قصد دارد جدیدترین کامیون های خودران را در جاده‌های نوادا آزمایش کند.

 

رژه آزمایشی کامیون‌های خودران Daimler در خیابان

با ظهور اتومبیل‌های خودران، شرکت‌های بزرگی، ساخت اتومبیل‌های خودران را به صورت آزمایشی آغاز کرده‌اند. شرکت Daimler قصد دارد تا به منظور بررسی فناوری و تکنیک‌های به کارگرفته شده در محصولات خود، در طرحی که با نام platooning شناخته می‌شود، کامیون های خودران را به صورت قطاری و پشت سر هم، روانه جاده‌های نوادا در آمریکا کند.

Daimler مدل خودران کامیون‌های Cascadia را به صورت جفت در جاده‌های نوادا آزمایش می‌کند. این شرکت سال گذشته میلادی نیز طرحی مشابه را در اروپا آزمایش کرده بود.

جالب است بدانید در این طرح، دو کامیون برای افزایش کارایی خود، اطلاعات لازم را مبادله می‌کنند و حرکات یکدیگر را نیز زیر نظر دارند. به گفته مقامات این شرکت، درصد خطای اتومبیل‌های خودران نسبت به خطای انسانی بسیار پایین‌تر از حد تصور است.

طرح platooning برای بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بسیار جذاب است و طرحی انقلابی در این صنعت به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ شرکت‌های تویوتا و فولکس واگن تصمیم دارند در برنامه‌ای سه ساله، طرح platooning را در کامیون‌های خودران خود، اجرا کنند؛ حتی، شرکت بزرگ تسلا نیز به بررسی فناوری‌های مورد نیاز در اجرای این طرح پرداخته است.

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *