جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پاور های میان رده ی خوش قیمت با کارایی خیره کننده

 شرکت پردیس صنعت سیاره سبز (گرین) تنها سازنده داخلی سخت افزار در ایران است که محصولات آن از دیرباز تا کنون همواره قابل تقدیر و توجه است. گرین با توجه به تمامی مشکلات یک تولید کننده داخلی، همچنان نوآوری های خود را حفظ کرده و به تازگی سری جدید پاور های خود موسوم به HP+ را معرفی کرده است. سری اول منابع تغذیه HP در سال 2013 معرفی و وارد بازار شد؛ HP+ ها نیز به عنوان پاورهای میان رده ای به حساب می آیند که گرین برای تمایز آنها از محصولات مشابه در بازار، امکانات و پشتیبانی به مراتب بیشتری را به آنها افزوده است. برای آشنایی با این محصولات با “سخت افزار” همراه باشید.

 

میان رده های خوش قیمت

این محصولات با 62 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش، در توان های 500، 600 و 700 وات راهی بازار خواهند شد. تمامی مدل های خانواده HP+ از استاندارد بازدهای 80 Plus Gold برخوردار بوده و خروجی ثابت آنها در ولتاژ 230 ولت به 91% می رسد. نسل جدید پاورهای HP+ گرین، چه از نظر ظاهری و چه از نظر باطنی، هیچ شباهتی با نسل قبلی خود (پاورهای HP گرین) ندارند و در کل مجهز به پلتفرمی کاملاً متفاوت و البته بسیار مدرن‌تر از نسل قبل خود هستند.

در این سری دیگر خبری از توپولوژی نسل قبل Double Forward نیست و همانند منابع تغذیه رده بالا به لطف توپولوژی مدرن و بسیار پربازده Half-Bridge در کنار مبدل LLC Resonant که باعث نرم شدن شکل موج سوئیچینگ (Soft Switching) و تحقق عملی Zero Voltage Switching در بخش ورودی می‌شود، حامل‌های EMI، RF و تلفات سوئیچینگ در ورودی کاهش یافته و بازدهی مصرف انرژی (Efficiency) به طرز محسوسی افزایش می‌یابد. همچنین مبدل‌ تانک رزونانس (LLC Resonant) این امکان را فراهم می‌سازند تا سرعت Switching ماسفت های بخش ورودی به‌مراتب بالاتر از توپولوژی‌های نسل قبل باشد که این امر نیز در عمل و به‌خصوص در وضعیت بی‌باری، باعث افزایش بازدهی مصرف انرژی (Efficiency) خواهد شد.

یک فن 135 میلی متری از نوع Fluid Dynamic Bearing (FDB)، با توان 1500 دور در دقیقه برای تهویه آن در نظر گرفته شده است. در پاورهای سری HP+ علاوه بر کابل‌های ماژولار، سایر کابل‌های خروجی (شامل 24Pin ATX، 8Pin E-ATX و 6+2Pin PCIe) نیز از نوع فلت با رنگ سرتاسر مشکی در نظر گرفته شده است. ریپل ولتاژ شاخه‌های خروجی پاورهای سری HP+ به‌واسطه توپولوژی مدرن پیاده سازی در بخش اولیه و ثانویه حداکثر 40mV(pp) است که معادل یک سوم محدوده مجاز در آخرین ویرایش استاندارد پاورهای ATX خواهد بود. در منابع تغذیه سری HP+ در هر دو بخش اولیه و ثانویه از خازن‌های جامد (Solid) و الکترولیتی ساخت کمپانی‌های ژاپنی معروف Rubycon و Nippon Chemi-Con با قابلیت کارکرد در دمای 105°C استفاده شده است.

در نهایت با توجه به نگرانی های کاربران از بابت نوسانات برق، گرین از پروتکل های ایمنی OCP, OVP, UVP, OPP, SCP, OTP, SIP, NLO در سری HP+ بهره گرفته و این محصولات دارای امکانات بسیار زیادی هستند که پیشنهاد می کنیم برای مطالعه آنها به وب سایت شرکت مراجعه نمائید.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *