جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ارتباط اینترنتی برای کره شمالی به کمک روسیه

 بنابر گزارش رویترز کره شمالی ارتباط اینترنتی تازه ای را با جهان خارج برقرار کرده و این بار این روسیه است که چنین امکانی را برای این کشور منزوی فراهم نموده است.

 

ارتباط اینترنتی برای کره شمالی به کمک روسیه

همانطور که در خبرها خوانده اید کره شمالی به خاطر انجام حملات سایبری مختلفی که در سال های اخیر علیه بانک ها و سونی پیکچرز انجام داده و البته توسعه باج افزاری به نام WannaCry بارها مورد انتقاد قرار گرفته است، با این همه پیونگیانگ هرگونه دست داشتن در این امر را رد کرده.

Dyn Research شرکتی که ارتباطات اینترنتی را رصد می کند اخیرا اعلام نموده که شرکت مخابراتی روس به نام TransTeleCom از روز یکشنبه همین هفته ترافیک اینترنتی کره شمالی را مسیردهی کرده است که این کار پیشتر بر عهده شرکت یونیکام چین بوده.

پیشتر در مطالبی اختصاصی برایتان گفته بودیم که اینترنت این کشور به چند صد ارتباط محدود می شود اما همین ارتباطات محدود نیز نقشی حیاتی برای هماهنگی حملات سایبری توسط مهندسان آن ایفا می کنند.

مدیر ارشد تکنولوژی FireEye نیز همکاری شرکت روسی با کره شمالی را تایید کرده و اعلام داشته که این موضوع نخستین بار از طریق پروژه ای به نام 38 North کشف گردید که توسط یک موسسه آمریکایی-کره ای در دانشکده مطالعات پیشرفته بین الملل جانز هاپکینز انجام گرفت.

Boland پیش بینی کرده که این ارتباط جدید توانایی کره شمالی در انجام حملات سایبری آینده اش را افزایش خواهد داد. نکته جالب اینکه بسیاری از حملات سایبری صورت گرفته از جانب این کشور در خارج از خاک آن و با استفاده از کامپیوترهای هک شده ترتیب داده می شوند.

با برقراری این ارتباط تازه اما انعطاف پذیری شبکه کره ای ها بالا رفته و توانمندی هایشان در فرماندهی و کنترل آن حملات زیاد می شود.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *