جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


یک میلیارد نفر کاربر ویندوز در اخرین بررسی ها

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اطلاعات جالبی در رابطه با اکوسیستم ویندوز ارائه داد.

 

یک میلیارد نفر کاربر ویندوز در اخرین بررسی ها

ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت به‌تازگی بیان کرده است که اکنون ویندوز حدود یک میلیارد نفر کاربر دارد. این کلمات از زبان مدیر عامل مایکروسافت که نبض آمارهای مهمی را در دست دارد، شنیدنی است. مایکروسافت در سال ۲۰۱۱، آمار کاربران ویندوز را ۱.۲۵ میلیارد نفر و در سال ۲۰۱۴ حدود ۱.۵ میلیارد نفر اعلام کرده بود.

آمار ارائه‌شده، گزارش‌های قبلی مبنی بر ثابت بودن تعداد کاربران سیستم عامل ویندوز را نقض می‌کند و خبر از کاهش سریع کاربران این اکوسیستم می‌دهد. این آمار شاید بتواند پاسخ مناسبی به دلیل ثابت بودن تعداد کاربران ویندوز ۱۰ در ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون نفر باشد؛ درحالی‌که تنها در سال ۲۰۱۶ تعداد ۲۶۰ میلیون کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ فروخته شده است.

به این ترتیب تعداد کاربران اکو‌سیستم ویندوز با سیستم‌عامل iOS اپل که آن‌هم تخمین زده می‌شود حدود یک میلیارد نفر باشد، در یک ردیف قرار می‌گیرد. بدین ترتیب شاید بتوان در حال حاضر ویندوز را سومین اکوسیستم بزرگ (پس از اندروید و iOS) دانست. این وضعیت، تراژدی از دست دادن سهم اول بازار سیستم عامل را افزایش می‌دهد و برای سایر محصولات مایکروسافت نیز می‌تواند زنگ خطری باشد. نادلا تأکید کرد که ویندوز قبلا اولویت اول آن‌ها بوده، اما اکنون یکی از ارتباط‌دهنده‌های محصولات گوناگون مایکروسافت است.

در این مصاحبه نادلا به یکی از سؤالات تکراری که آیا این شرکت گوشی خواهد ساخت یا نه، این‌گونه پاسخ داد که سخت‌افزار یکی از حوزه‌های مورد علاقه آن‌ها است.

نادلا به‌طور شفاف اعلام کرد مایکروسافت با نقشه راه فعلی غرق در حوزه‌هایی که به‌خوبی از پس آن‌ها برآمده است، نخواهد شد و هدف آن‌، خلق بازار‌های جدید و بازنگری در این فرآیند، برای تجاری‌سازی نیازهای محاسباتی است.

نادلا هولولنز را به‌عنوان حلقه‌ی گمشده‌ی گوشی‌های هوشمند، برای مثالی از دستگاه‌های محبوب که قوانین را تغییر داده‌اند، معرفی کرد. اخیرا مایکروسافت بر این دستگاه بیشتر تأکید می‌کند و تعجب‌آور نیست که شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها روی آن باشیم.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *