جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پر شدن حافظه آیفون خود در iOS 11

اپ‌ها می‌توانند فضای نسبتا زیادی را در دستگاه‌هی آی‌فون یا آی‌پد شما اشغال کنند. در iOS 11 یک ویژگی جدید در نظر گرفته شده که به کاربر اجازه می‌دهد اپ‌های دلخواه را بدون حذف شدن دیتا یا اطلاعات‌شان، از روی دستگاه پاک کند. به عبارتی دیگر، شما اپ را پاک می‌کنید تا فضای گوشی یا تبلت شما خالی شود، ولی اطلاعاتی مانند پیشرفت بازی یا تنظیمات مهم از بین نخواهند رفت. کافیست یک‌بار دیگر آن اپ را دانلود کنید تا دقیقا مثل آخرین باری که با آن کار می‌کردید، به اطلاعات دسترسی داشته باشید.

 

پر شدن حافظه آیفون خود در iOS 11

این ویژگی می‌تواند به دو شیوه مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید یک یا چند اپ را بدین صورت پاک یا آفلود نموده و فضای گوشی را خالی کنید. روش دیگر بدین صورت است که آی‌فون یا آی‌پد خود را در حالتی قرار می‌دهید تا به‌صورت خودکار برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید، آفلود نموده و زمانی که به فضای خالی نیاز دارید، این امر میسر شود.

چگونه یک اپلیکیشن را آفلود نماییم؟

برای آفلود کردن یک اپ به مسیر Settings > General > iPhone Storage بروید.

در صفحه پیش‌رو می‌توانید ببینید که اپ ها چه مقداری از فضای دستگاه‌تان را اشغال کرده‌اند. همچنین آخرین تاریخی که از هر اپ استفاده کرده‌اید نیز به‌صورت مجزا در این صفحه ارائه شده است. به سمت پایین صفحه آمده و در لیست اپ‌ها بر روی هر اپی که قصد آفلود کردنش را دارید، لمس کنید.

با آفلود کردن یک اپ می‌توانید حجم آزاد شده در حافظه داخلی دستگاه را در مقابل بخش App Size مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که با این کار فقط اپلیکیشن حذف می‌شود و اسناد و دیتای آن بر روی دستگاه باقی خواهند ماند.

برای آفلود کردن اپلیکیشن کافیست بر روی گزینه Offload App لمس کرده و سپس مجددا بر روی دکمه Offload App کلیک کنید تا عملیات تایید و انجام شود.

آیکون اپلیکیشن شما همچنان در هوم اسکرین باقی خواهد ماند، اما یک آیکون کوچک به شکل ابر (اشاره به دانلود ابری) در سمت چپ نام اپ ظاهر می‌شود. این آیکون جدید به شما نشان می‌دهد که جهت استفاده از اپ مذکور باید مجددا آن را دانلود نمایید. بر روی آیکون اپ لمس کرده و دستگاه به‌صورت خودکار دانلود آن را شروع خواهد کرد.

چگونه به‌صورت خودکار اپ‌هایی را که بلااستفاده هستند، آفلود کنیم؟

به جای این‌که خودتان و به‌صورت دستی اپ‌ها را آفلود نمایید، می‌توانید این وظیفه را به آی‌فون یا آی‌پدتان واگذار کنید. زمانی که با کمبود حافظه مواجه شوید، اپ‌هایی که اخیرا از آن‌ها استفاده نکرده‌اید به‌صورت خودکار آفلود خواهند شد.

برای فعال کردن این ویژگی، به مسیر Settings > General > iPhone Storage رفته و با استفاده از گزینه Enable در روبروی Offload Unused Apps، آن را فعال نمایید. شما همچنین می‌توانید به مسیر Settings > iTunes & App Store رفته و از آن‌جا این ویژگی را فعال یا غیرفعال کنید.

زمانی که اپ‌های به‌صورت خودکار توسط دستگاه آفلود می‌شوند، باز هم همان آیکون ابر مانند را مشاهده خواهید کرد. کافیست بر روی اپی که مجددا قصد استفاده از آن را دارید، لمس کرده تا عملیات دانلود آغاز گردد.

منبع : آی تی رسان

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *