جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پشیمانی مارک زاکربرگ از سخنان خود پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

طی ماه نوامبر گذشته مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک طی سخنانی گفت: «شخصاً فکر می کنم ایده تاثیرگذاری اخبار کذب در فیسبوک روی انتخابات به هر نحو، که محتویات بسیار اندکی بوده اند، ایده ای بسیار دیوانه وار است.»

 

پشیمانی مارک زاکربرگ از سخنان خود پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

حالا با گذشت نزدیک به یک سال و پس از انتشار شواهدی که نشان می دهد کمپین های روسی گوناگون، در تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات بوده و رای دهندگان را به اشتباه انداخته اند و نیز اخطار اوباما به مارک زاکربرگ درباره این موضوع، مدیرعامل فیسبوک حالا لحن خود را تغییر داده و به معذرت خواهی درباره بیانیه پیشین خود پرداخته است.

زاکربرگ اخیراً به اتهامی از سوی دونالد ترامپ مبنی بر این که «فیسبوک همیشه بر ضد ترامپ بوده است» پاسخ داده و گفته است کمپانی اش، امیدوار است صدایی برای تمام مردم باشد. با وجود تمام سخنان پیشین مبنی بر عدم تاثیرگذاری گسترده فیسبوک بر انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، زاکربرگ در بیانیه تازه خود می گوید:

بعد از انتخابات، من نظری دادم و گفتم که ایده انتشار اطلاعات غلط در فیسبوک و به تبع آن، تغییر نتیجه انتخابات ایده ای دیوانه وار است. دیوانه وار خواندن این موضوع، سهل انگارانه بود و من پشیمان هستم. این موضوع مهم تر از آن است که کوچک انگاشته شود. اما اطلاعاتی که در اختیار داریم همواره نشان داده که تاثیر گسترده ما -از صدا بخشیدن به مردم تا توانایی کاندیداها برای ارتباط مستقیم و جمع آوری رای میلیون ها نفر- نقشی بسیار بزرگ در این انتخابات ایفا کرده است.

ما به توسعه جامعه ای برای تمام مردم ادامه خواهیم داد. ما به نوبه خود در برابر تلاش برای اشاعه اطلاعات غلط و تخریب انتخابات خواهیم ایستاد. ما به تلاش ادامه خواهیم داد تا از یکپارچگی انتخابات آزاد و عادلانه در سراسر جهان مطمئن شویم و مطمئن شویم جامعه ما، پلتفرمی برای تمام ایده ها و نیروبخش دموکراسی است.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *