جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جمع آوری امضا برای رفع ممنوعیت فعالیت اوبر در لندن

در 8 مهرماه سال جاری مجوز فعالیت شرکت درخواست خودرو اوبر در لندن منقضی می شود و سازمان حمل و نقل لندن (TfL) قصد تمدید آن را ندارد. در این راستا اوبر از کاربران خود در این شهر درخواست کرد که هر چه سریعتر به جمع حمایت کنندگان از این شرکت بپیوندند و امضای خود جهت لغو ممنوعیت فعالیت اوبر خطاب به «صدیق خان» شهردار لندن را در سایت «Change.org» ثبت نمایند. حالا تعداد این امضا ها از 600 هزار عدد نیز فراتر رفته که این عدد در سال جاری میلادی در انگلیس بی سابقه بوده است.

 

 رفع ممنوعیت فعالیت اوبر

«تام الویج» (Tom Elvidge) مدیر اوبر در لندن در ایمیلی که به مشتریان این شرکت ارسال کرده گفته: «ما می دانیم که شهروندان لندن تا چه حد از تصمیم پیش رو متعجب شده اند». او همچنین افزوده که با تلاش ها برای ممنوعیت اپ اوبر، شهردار و شرکت حمل و نقل لندن، به جمعیت معدودی پیوسته اند که قصد محدود کردن انتخاب مشتریان را دارند.براساس گفته های آقای الویج، شرکت او به زودی شکایتی را در دادگاه تنظیم خواهد کرد.

همچنین «دارا خسروشاهی» مدیر عامل ایرانی الاصل جدید اوبر در نامه ای به کارمندان شرکت اعلام کرده:

«این تصمیم در کشوری که شرکت ما به عنوان یک پیشرو در حال افزایش دادن تعداد مسیرهای دسترسی ویلچیر و خودروهای الکتریکی در آن است بسیار دلسرد کننده به نظر می رسد. همچنین این اتفاق بیش از 40 هزار راننده و 3.5 میلیون نفر از مشتریان ما در لندن را تحت تأثیر قرار خواهد داد».

مسئولین سازمان حمل و نقل لندن معتقدند فعالیت اوبر از شفافیت لازم برخوردار نیست

از سوی دیگر مسئولان TfL معتقدند که اوبر در زمینه عملکرد خود شفاف عمل نمی کند. شهردار لندن نیز پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد لندن را به عنوان یک پیشتاز در زمینه ابتکارات و فناوری های جدید مطرح نماید و البته او افزوده که تمامی شرکت ها باید در محدوده قانون فعالیت نمایند. آقای صدیق خان همچنین با رانندگان و مشتریان این شرکت که به واسطه طرح ممنوعیت صدمه دیده اند، اظهار همدردی کرده است.

برخی از افرادی که درخواست تجدید نظر را امضا کرده اند معتقدند که اگر اوبر مشکلی دارد، باید به جای ممنوع کردن فعالیتش، فرصت رفع اشکالاتش را فراهم کرد. به اعتقادبرخی دیگر این اتفاق موجب تحمیل هزینه های اضافی به شهروندان خواهد شد.

با توجه به تعداد بسیار بالای امضاهای مذکور، بسیاری از شهروندان امیدوارند که در مورد ممنوعیت فعالیت اوبر تجدید نظر شده یا فرصتی برای شفاف سازی بیشتر این شرکت فراهم شود.

منبع : دیجیاتو

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *