جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


یابنده های گوشی شما!

یکی از مباحث مهم و قابل توجه در گوشی‌های هوشمند، سرقت یا گم شدن آن است که از نظر امنیت اطلاعات و حریم شخصی اهمیت بسیار بالایی دارد و متاسفانه اکثر کاربران نسبت به آن بی‌توجه یا کم‌توجه هستند. به همین منظور در این قسمت تصمیم گرفتیم به‌طور مفصل و از زاویه یکی از برنامه‌های کاربردی در اندروید به این موضوع بپردازیم تا کاربران بیشتر با اهمیت آن آشنا شوند.

ring feature
برای بسیاری از کاربران تصور اینکه تلفن همراه آنها سرقت یا گم شود سخت و ناگوار است و همیشه به خود می‌گویند «مراقب گوشی خود هستم و کسی نمی‌تواند آن را سرقت کند»، اما به هرحال متاسفانه سرقت گوشی‌ها همواره در جریان است. در نگاه دیگر گم‌شدن گوشی نیز هر روز اتفاق می‌افتد؛ نتیجه این دو اتفاق ناگوار، از دست رفتن تلفن همراه و اطلاعات موجود در آن است که کار را برای کاربر بسیار سخت می‌کند. راهکارهای متعددی با توجه به نوع سیستم‌عامل برای این اتفاق وجود دارد، اما به شرطی که کاربر قبل از این اتفاقات پیشگیری‌های لازم را انجام داده باشد. در این مطلب به معرفی و بررسی برنامه‌های پرکاربرد اندرویدی برای مکان‌یابی گوشی سرقت شده یا گم‌شده می‌پردازیم تا کاربران با استفاده از آنها بتوانند مکان گوشی خود را پیدا کنند.


Where’s My Droid
این برنامه یکی از معروف‌ترین و پرکاربرد‌ترین ابزارهای مفید برای مواقع از دست‌رفتن گوشی اندرویدی محسوب می‌شود که امکانات بسیار خوبی را در دو نسخه full که به‌صورت رایگان و pro که به‌صورت تجاری و با قیمت 99/3 دلار عرضه می‌شود ارایه می‌دهد. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این برنامه علاوه بر حالت پیامکی، عمل به‌صورت تحت وب یا Commander است که کاربر با ورود به پنل کاربری خود می‌تواند فرامین را تحت وب انجام دهد. برای استفاده از این نرم‌افزار به نکات زیر توجه کنید:
در تمامی تنظیمات این برنامه اگر تیک عبارت Set Device Admin فعال نبود آن را فعال کنید. همچنین برای کارکرد صحیح برنامه باید برای هر قسمت یک عبارت شناسایی تعیین کنید. برای این کار در محیط برنامه به قسمت attention words رفته و برای هر ویژگی یک عبارت تعیین کنید. همچنین در تنظیمات هر قسمت عبارت Activate انتخاب شود تا برنامه بتواند از تنظیمات پیشرفته استفاده کند.

 

 

یابنده های گوشی شما!1

 
ring feature
این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد تا با فعال کردن آن حتی در زمانی که گوشی در حالت silent (سکوت) یا vibrate قرار دارد، هنگام تماس با گوشی با حداکثر صدا زنگ آن فعال شود. این ویژگی برای زمانی که گوشی در محیط اطراف گم می‌شود بسیار کاربردی و مفید است؛ چراکه وقتی گوشی در حالت سکوت قرار داشته باشد زنگ زدن به آن تقریبا بی‌فایده است.
برای فعال کردن این ویژگی در محیط برنامه به قسمت Ring Setup رفته و تنظیمات دلخواه را انجام دهید.

یابنده های گوشی شما!2

GPS Feature
مهم‌ترین ویژگی این برنامه، مکان‌یابی گوشی است که در هنگام گم شدن یا سرقت مفید واقع می‌شود. برای استفاده از این ویژگی در محیط برنامه به قسمت GPS Setup رفته و تیک گزینه Enable GPS feature را بزنید. همچنین یکی از ویژگی‌های بسیار مفید این برنامه، قابلیت GPS flare است که توسط آن می‌توانید آخرین مکانی را که گوشی شما روشن بوده است پیدا کنید. برای فعال کردن آن در محیط برنامه در قسمت GPS Setup تیک گزینه GPS flare را فعال و یک ایمیل یا شماره همراه برای آگاه‌سازی تنظیم کنید.

یابنده های گوشی شما!3

نحوه استفاده از مکان‌یابی گوشی
هنگامی که قصد مکان‌یابی گوشی خود را دارید توسط گوشی یکی از دوستان عبارتی را که داخل برنامه تنظیم کرده‌اید‌ (GPS attention word‌‌) را وارد و به گوشی خود پیامک کنید. سپس یک پیامک از طرف گوشی شما فرستاده می‌شود که به معنی دریافت پیامک گم‌شدن گوشی است و در اولین موقعیتی که برنامه بتواند مکان گوشی شما را شناسایی کند طول و عرض جغرافیایی، به همراه سایر اطلاعات مفید برای رد‌گیری گوشی را به شما پیامک خواهد کرد.

Camera Feature
این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا دوربین جلو یا پشت گوشی شما به‌صورت مخفی به‌طور مرتب عکس گرفته و در داخل حافظه گوشی ذخیره و سپس روی سرورهای برنامه ذخیره کند. شما می‌توانید توسط لینک‌هایی که برای شما فرستاده می‌شود عکس‌های گرفته‌شده در گوشی را مشاهده کنید. این عمل می‌تواند در تشخیص مکان گوشی کمک کند.
برای فعال‌سازی این حالت در محیط برنامه به قسمت Camera رفته و تنظیمات دلخواه را انجام دهید. برای استفاده از این برنامه نیز باید همانند روش بالا توسط یک گوشی دیگر عبارتی را که تعیین کرده‌اید به گوشی خود ارسال کنید تا لینک تصاویر آپلود‌شده برای شما پیامک شود.

یابنده های گوشی شما!4

Lock Feature
توسط این ویژگی می‌توانید از راه دور برای گوشی خود lock screen ایجاد کنید. این ویژگی برای قفل کردن گوشی و جلوگیری از دسترسی به اطلاعات می‌تواند مفید باشد. برای فعال کردن آن در محیط برنامه به قسمت Lock Setup بروید و تنظیمات دلخواه را اعمال کنید. برای استفاده کافی است تا توسط یک گوشی دیگر lock attention word (عبارتی که برای فعال‌سازی اعمال کرده‌اید) را به همراه کد چهار رقمی قفل گوشی ارسال کنید و منتظر اجرای دستور باشید.

یابنده های گوشی شما!5

Wipe Feature
توسط این ویژگی می‌توانید از راه دور به حذف اطلاعات گوشی و sd card خود اقدام کنید. برای فعال‌سازی این ویژگی به قسمت Wipe Setup رفته و تنظیمات را اعمال کنید. برای استفاده از این حالت توسط یک گوشی دیگر، عبارت شناسایی حذف اطلاعات را به گوشی خود پیامک کنید، سپس برای شما یک پیامک جهت تایید می‌آید و در صورت تایید و ارسال جواب برنامه کل اطلاعات تنظیم‌شده را حذف و آخرین پیامک موفقیت‌آمیز بودن حذف اطلاعات را به شما ارسال خواهد کرد.

یابنده های گوشی شما!6

Uninstall Defence‌
با فعال کردن این ویژگی اگر شخصی که گوشی شما را سرقت کرده است قصد حذف برنامه را داشته باشد برنامه به‌صورت خودکار صفحه گوشی را قفل می‌کند تا سارق نتواند مکان‌یابی و ویژگی‌های برنامه را غیرفعال کند. برای فعال کردن این حالت در برنامه به قسمت‌Uninstall Defence رفته و این ویژگی را فعال کنید.

یابنده های گوشی شما!7

SIM Feature
این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد که در‌صورتی‌که سیم‌کارت یا شماره تلفن گوشی تغییر کرد به او اطلاع داده شود. برای فعال کردن این ویژگی در محیط برنامه به قسمت SIM Setup رفته و یک ایمیل یا شماره همراه را برای ارسال تغییر شماره تلفن یا سیم‌کارت وارد کنید و تیک گزینه et Phone Data را بزنید تا برنامه اطلاعات گوشی شما را دریافت کند. برای تست نیز می‌توانید روی test send کلیک کنید تا از صحت عملکرد آن مطمئن شوید.

یابنده های گوشی شما!8
در پایان باید گفت که با توجه به اهمیت بسیار بالای موضوع مکان‌یابی گوشی در زمینه‌های مختلف، توصیه می‌شود کاربران اندروید حتما از این برنامه یا برنامه‌های مشابه استفاده کنند.

منبع:عصرارتباط

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *