جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فاکس کان به عرصه تولید خودروهای بدون راننده پیوست

پس از انتشار خبر سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری شرکت Foxconn در زمینه تولید نمایشگرهای LCD، اکنون این کمپانی برنامه های خود در زمینه خودروهای بدون راننده را نیز اعلام نمود.

گروه تکنولوژی فاکس کان (Foxconn) که به واسطه همکاری در تولید گوشی های آیفون شهرت یافته به تازگی اعلام کرد در حال برنامه ریزی برای تولید بخش R&D به ارزش چندین میلیارد دلار در میشیگان است که به طور مشخص بر روی اتومبیل های خودران تمرکز دارد.

چند روز قبل از انتشار این خبر، مسئولان فاکس کان اعلام کردند که تسهیلات ۱۰ میلیارد دلاری برای ساخت مجموعه ای در زمینه نمایشگرهای LCD در نظر گرفته‌اند که می تواند ۱۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

به گفته Terry Gou موسس شرکت Foxconn، توسعه صنعت خودرو در آمریکا می تواند زمینه سرمایه گذاری پربازده را در مقایسه با سایر کشورهای رقیب از جمله چین ایجاد کند.

وی همچنین موضوعاتی چون هوش مصنوعی و یادگیری عمیق را نیز به عنوان سایر موارد مورد علاقه این مجموعه عنوان کرده است. البته فعالیت Foxconn به آسانی پیش نخواهد رفت و این شرکت در میشگان باید با رقبایی نظیر Chrysler ،Ford Motor و General Motors رقابت کند.

گفتنی است؛ پیش‌تر شرکت های بزرگ آمریکایی نظیر Alphabet مالک گوگل و Uber نیز فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند. از طرفی شرکت ژاپنی مزدا و تویوتا نیز اعلام کرده اند طرحی به ارزش ۱٫۶ میارد دلار در زمینه خودروهای بدون راننده در آمریکا به صورت مشترک پیش خواهند برد.

اگرچه طرح های Foxconn بسیار امیدوارکننده به نظر می رسند، اما این شرکت در گذشته طرح های عظیم مالی دیگری نیز داشته که به موفقیت نرسیده اند که از جمله آن می توان به طرح کارخانه ای به ارزش ۳۰ میلیون دلار در پنسیلوانیا اشاره کرد که هرگز به مرحله بهره برداری نرسید.

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *