جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینتل : درایوهای SSD با ظرفیت 1000 ترابایت برای دیتاسنترها

دنیای مراکز ذخیره سازی داده و دیتاسنترها چندان هیجان انگیز نیست، اما هر از گاهی می توان پیشرفت های جالبی را در آن مشاهده کرد؛ مثلاً درایوی با توانایی ذخیره سازی یک پتابایت، معادل 1000 ترابایت داده.

اینتل که یکی از پیشگامان حوزه راهکارهای ذخیره سازی داده در دنیا به شمار می رود، امروز از فناوری جدیدش برای دیتاسنترها رونمایی کرد و اعلام نمود که می خواهد درایوهای مرسوم را با دیسک های SSD جدیدش جایگزین نماید.

این دیسک ها در فرم فکتور کاملاً جدید به نام «خط کش» (Ruler) عرضه می شوند. برخلاف درایوهای مرسوم که در ابعاد 2.5 و 3.5 اینچی عرضه می شوند، یا کارت های ذخیره سازی که با درگاه PCI-e سازگارند، اینتل از فرم فکتور طویل و باریکی استفاده کرده که درون رَک های استاندارد سرور نصب می شوند.

برای مقایسه، می توان گفت هر درایو جدید اینتل با ظرفیت 1 پتابایت، یک واحد رَک سرور 1U را اشغال می کند، اما دستیابی به همین ظرفیت با هارد درایو های استاندارد 10 ترابایتی به 100 واحد رَک 4U نیاز خواهد داشت.

متأسفانه اینتل جزئیات بیشتری را در مورد این استاندارد جدید ذخیره سازی ارائه نکرده و از ابعاد نهایی، کانکتورها، سرعت انتقال داده، استانداردهای تحت پشتیبانی، زمان عرضه و قیمت آن اطلاعی نداریم.

اینتل همچنین از دو درایو SSD جدید و دو پورت به نام های DC S4500 و DC S4600 هم رونمایی کرد که اولی با حداکثر ظرفیت 7.68 ترابایت، جایگزین هارد دیسک های پرظرفیت شده و دومی با ظرفیت 3.84 ترابایت، پایداری بالا را در شرایط سخت تضمین می کند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *