جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فروش بیشتر آمازون با استفاده از پهپادهای آمازون با بررسی خانه مشتریان

آمازون پتنت جدیدی ثبت کرده است که بر اساس آن پهپادهای ارسال و سفارش کالا قادر به جمع‌آوری اطلاعات شخصی مشتریان و تحلیل آن‌ها خواهند بود.

بلندپروازی کمپانی آمازون در ساخت ناوگانی هوایی از پهپادها برای ارسال سفارش‌ها، یک جنبه‌ی قابل توجه خواهد داشت؛ پهپادها قادر به جمع‌آوری حجم غیر قابل تصوری از داده خواهند بود.

وسایل نقلیه‌ی خودران از جمله پهپاد‌ها قادر به جمع‌آوری حجم وسیعی از اطلاعات شامل فیلم‌برداری هوایی، داده‌های نقشه‌برداری، الگوهای پرواز، تحلیل داده و … هستند و آمازون در حال حاضر مشغول بررسی این مسئله و چگونگی استفاده و بهره‌مندی از این داده‌ها است.

براساس پتنتی که روز سه‌شنبه به ثبت رسید، غول خرده‌فروشی آنلاین قصد دارد با جمع‌آوری داده‌های مشتریان توسط پهپادهای ارسال و تحویل سفارش و تحلیل و بررسی آن‌ها، مشخص کند چه سرویس‌ها و محصولاتی را می‌تواند مجددا به مشتریان بفروشد.

برای مثال اگر در جریان تحویل یک کالا، مشاهده شود که سقف خانه‌ی مشتری دچار نقص است، آمازون می‌تواند یک سرویس تعمیر سقف به او پیشنهاد دهد.

یا در یک مثال دیگر، داده‌های جمع‌آوری شده می‌توانند نشان دهند که درختان مشتری در حال خشک شدن هستند، سپس سیستم تحلیل داده می‌تواند به او یک باغبان یا متخصص گیاهان پیشنهاد دهد.

بر اساس پتنت ثبت‌شده، این پیشنهادات یا به باور برخی تبلیغات، می‌توانند از طریق ایمیل، پیام کوتاه یا به‌صورت اعلان در حساب کاربری آمازون برای مشتری ارسال شوند.

البته قاعدتا در مورد این اقدام آمازون، نگرانی‌هایی درباره‌ی حریم شخصی وجود دارد. با این وجود، پتنت مذکور اشاره می‌کند که جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل آن‌ها تنها با موافقت و رضایت مشتری صورت خواهد گرفت.

برنامه‌های آمازون برای پهپادهای ارسال سفارش، هنوز راه درازی برای فراگیر شدن در پیش دارند. این فناوری فعلا به‌صورت محدود در بریتانیا در حال آزمایش است؛ اما سال‌ها طول خواهد کشید تا مردم عادی قادر به سفارش یک کالا و تحویل آن از طریق پهپاد باشند.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *