جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تسلا در گزارش مالی : ضرر و زیان ناچیز بود

کمپانی تسلا در گزارش مالی اخیر خود خبر از ضرردهی کمتری نسبت به آنچه پیش بینی می شد داده و اعلام کرده که سدان Model 3 در حال رسیدن به هدف گذاری های اولیه خود است. تسلا گزارش داده که با زیان 1.33 دلاری به ازای هر سهم، نرخ درآمد کمپانی حالا به 2.79 میلیارد دلار رسیده است. گفتنی است که تحلیلگران انتظار داشتند تسلا 1.88 دلار به ازای هر سهم از دست بدهد و به درآمد 2.51 میلیارد دلاری دست یابد.

تسلا می گوید که به صورت روزانه، 1800 واحد از خودروی Model 3 از سوی خریداران رزرو می شود و این در حالی است که امکان تولید تنها 1500 واحد طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی وجود دارد. ضمناً ارسال این اتومبیل ها برای افرادی غیر از کارمندان تسلا، طی سه ماهه چهارم آغاز می شود.

تسلا می گوید که برای تولید 500 هزار اتومبیل در سال 2018 برنامه ریزی کرده و هزینه های خود را کاهش می دهد تا این مهم تحقق یابد. تسلا طی سه ماهه اخیر، 1.16 میلیارد دلار هزینه کرد که به مراتب از هزینه 144 میلیون دلاری همین بازه زمانی در سال 2016 بیشتر است؛ البته این هزینه کلان به راحتی با آماده شدن تسلا برای تولیدات Model 3 توجیه می شود.

تحلیلگران دو موسسه Morgan Stanley و Baird می گویند اگرچه هنوز برای نتیجه گیری زود است، اما نرخ سفارش های Model 3 پس از رویداد این کمپانی در هفته پایانی ماه گذشته، افزایش چشمگیری داشته و امکان دارد Model 3 با شکستن رکوردهای قبلی، موفق ترین خودروی این کمپانی باشد.

گفتنی است که علی رغم ضرردهی تسلا، ارزش سهام این کمپانی پس از انتشار گزارش مالی در روز چهارشنبه تا 6 درصد افزایش یافت و به 336.40 دلار به ازای هر سهم رسید که نشان می دهد سرمایه گذاران هنوز نسبت به عرضه موفقیت آمیز اتومبیل جدید خوشبین هستند. گفته می شود که تسلا طی شش ماه باقی مانده، می خواهد سفارش های بیشتری برای Model S و Model X بپذیرد.

اما با وجود خوش بینی سرمایه گذاران، برخی تحلیلگران هنوز با عینک تردید به فعالیت های تسلا نگاه می کنند و اعتقاد دارند مشکلات تسلا در پشتیبانی از مشتریان، خصوصاً مشکلات مربوط به استرداد بیعانه هزار دلاری Model 3 بابت پیش خرید اتومبیل به برخی مشتریان، این سوال را پیش می آورد که آیا تسلا اصلاً برای گسترش فعالیت های خود بدون همراهی دیگر تامین کنندگان آماده هست یا خیر.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *