جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویندوزفون : ارتباط کسب‌وکارها در واتس‌اپ

چندی پیش، شرکت واتس‌اپ رسما اعلام کرد که تعداد کاربران روزانه این اپلیکیشن پیام‌رسان از مرز یک میلیارد نفر نیز عبور کرده است. تردیدی نیست که بخشی از این افراد، کاربران دستگاه‌های ویندوزفونی هستند و اکنون براساس آخرین خبرها، واتس‌اپ نسخه بتای اپلیکیشن خود را برای این دست از کاربران به‌روز کرده و به نسخه 2.17.234 ارتقا داده است.

اگرچه در این به‌روزرسانی تغییرات قابل‌توجهی اعمال نشده، اما می‌توان سرنخ‌هایی را در خصوص قابلیت‌هایی که در آینده به این اپلیکیشن پیام‌رسان اضافه خواهد شد، به‌دست آورد. با دریافت این به‌روزرسانی، کاربران ویندوزفون دیگر قادر به استفاده از کاراکتر چک مارک و یا همان «تیک» برای نام پروفایل خود نخواهند بود.

اگرچه شاید در نگاه اول این مسئله بی‌اهمیت به‌نظر برسد، اما حقیقت آن بوده که این تغییر، فراتر از چیزی است که تصورشان را می‌کنید. براساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، واتس‌اپ در حال تست روش‌هایی برای کاربران خود است تا بتواند امکان استفاده از این اپلیکیشن پیام‌رسان را برای کاربران به منظور ارتباط با کسب‌وکارها فراهم کند. قرار است این ویژگی در آینده‌ای نزدیک برای کاربران این اپلیکیشن در دستگاه‌های مجهز به پلتفرم‌های iOS، اندروید و ویندوزفون اضافه شود.

براین اساس، واتس‌اپ قصد دارد تا علامت تیک (چک مارک) را به حساب‌های متعلق به کسب‌وکارهای تایید شده اختصاص دهد. با اعمال این تغییر، دیگر شاهد استفاده از علامت تیک در نام کاربری افراد نخواهیم بود. البته دلیلی برای نگرانی در خصوص دریافت اسپم‌ها وجود ندارد، چراکه به گفته واتس‌اپ، تصمیم نهایی برای دریافت پیام‌ها از سوی کسب‌وکارها با کاربران است و اگر این اجازه صادر نشود، هیچ پیامی‌برای آن‌ها ارسال نخواهد شد.

البته کسب‌وکارها نیز می‌بایست برای بهره‌مندی از این قابلیت و تعامل با کاربران، نسخه جدیدی از اپلیکشین واتس‌اپ را که به Small and Medium Business نام‌گذاری شده، دریافت کنند. با عرضه عمومی ‌این قابلیت، تعامل میان کسب‌وکارها و کاربران واتس‌اپ وارد مرحله جدیدی خواهد شد به‌طوری‌که برای نمونه، بانک‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تراکنش‌ مشکوک، پیغام هشداری را برای شخص صاحب حساب در اپلیکیشن واتس‌اپ ارسال کنند و یا شرکت‌های هواپیمایی قادر خواهند بود تا آخرین اطلاعات را در خصوص تاخیر پروازها به افرادی که بلیط تهیه کرده‌اند، ارائه دهند.

روی هم رفته، به‌نظر می‌رسد که این قابلیت می‌تواند برای کاربران بسیار مفید و کاربردی باشد. متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه نسخه Small and Medium Business اپلیکیشن واتس‌اپ اعلام نشده است.

منبع : آی تی رسان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *