جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دوربین سونی a9

DxOMark ضمن اشاره به توانایی‌های دوربین Sony a9، سنسور این دوربین را یکی از بهترین نمونه‌های موجود می‌داند.

دوربین بدون آینه‌ی سونی a9 اوایل ماه آوریل سال جاری معرفی شد و بعد از آن توانست موفقیت‌های زیادی کسب کند. به‌تازگی DxOMark نیز اعلام کرده این دوربین یکی از بهترین نمونه‌های تست‌شده توسط این وب‌سایت است.

وب سایت DxOMark در تازه‌ترین بررسی خود از کیفیت سنسور دوربین سونی، نمونه‌ی به‌کاررفته در دوربین سونی a9 را بر اساس تست‌های صورت‌گرفته با ISO پایه، یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار می‌داند. این دوربین علاوه بر نتایج قابل پیش‌بینی در کاهش نویز، توانسته در بخش داینامیک رنج و عمق رنگ امتیازات خوبی کسب کند.

بر اساس گزارش DxOMark، با دوربینی روبه‌رو هستیم که توانسته است از DSLR-های نیکون و کانن فاصله بگیرد و محصولی درخور توجه از سوی سونی باشد.

برای عکاسان صحنه‌های اکشن که از حساسیت‌های مختلف ISO استفاده می‌کنند، باید بگوییم کیفیت تصاویر بسیار خوب است و با DSLR-های پرچم‌دار نیکون و کانن برابری می‌کند که با توجه به نتایج مقایسه‌های انجام‌شده، صحت این ادعا تأیید می‌شود. امتیاز عملکرد ISO برای دوربین سونی a9 برابر ۳۵۱۷ است که دوربین‌های کانن 1D X Mark II و Nikon D5 به ترتیب توانسته‌اند امتیازات ۳۲۰۷ و ۲۴۳۴ را کسب کنند.

البته در مجموع، دوربین a9 در مقایسه با دیگر دوربین‌های بدون آینه‌ی سونی نمی‌تواند یک پیشگام باشد؛ اما همان‌طور که می‌دانید، سونی a9 یک دوربین اسپرت است و دیگر دوربین‌های سونی نمی‌توانند در شرایط نور کم پیروز باشند.

اگر هنوز برای خرید دوربین بدون آینه‌ی سونی a9 اقدام نکرده‌اید، شاید این موضوع شما را به خریدن آن ترغیب کند؛ ظاهرا این دوربین همان نمونه‌ی بدون آینه‌ی اسپرتی است که صنعت عکاسی منتظر آن بوده است.

وب سایت DxOMark اعلام کرده است:

سونی در طراحی دوربین‌های دیجیتال و عبور از مرزها غریبه نیست و توانسته است به‌خوبی محصولی کامل را در دوربین a9 جای دهد که عملکرد آن از بیشتر دوربین‌های بدون آینه تا امروز بهتر است. البته اگر بهترین کیفیت تصویر مورد نظر شما باشد، پیشنهاد ما A7R II است که علاوه بر رزولوشن دو برابری سنسور، کیفیت رنگ به‌مراتب بهتری ارائه می‌کند. اما این دوربین یک نمونه‌ی اسپرت نیست و نمی‌تواند با a9 رقابت کند.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *