جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل و مجوز رسمی FCC را برای آزمایش نسل جدید 5G

به تازگی اپل، مجوز رسمی FCC را برای تست شبکه‌ی بی‌سیم 5G دریافت کرده‌ است.

با دریافت تاییدیه‌ی FCC اپل می‌تواند به آزمایش نسل جدید شبکه‌های موبایل بپردازد. این شرکت برای تست فناوری موج میلی‌متری (millimeter wave technology) در دو محل نزدیک به دفاتر خود در کالیفرنیا، مجوزهای لازم را دریافت کرده است. در گام اول، اپل برای انجام آزمایشات، به باند‌های ۲۸ گیگاهرتز و ۳۹ گیگاهرتزی اشاره و FCC سال گذشته مجوزهای لازم را برای 5G تجاری صادر کرده بود.

آزمایشات اپل روی نسل بعدی شبکه‌های تلفن همراه (5G)، در ابتدای سال جاری گزارش شد، ولی به لطف انتشار برنامه‌ی FCC اکنون مورد تایید قرار گرفته است. هدف اصلی شرکت، بهبود کارایی شبکه‌‌‌های موبایل برای گوشی‌های iPhone و سایر محصولاتی است که توانایی استفاده از شبکه‌های سیار را دارند.

در حالی که برخی از شرکت‌های ارتباطات همراه، شبکه‌ی 5G را راه‌اندازی کرده‌اند، اپل درصدد انجام آزمایشات پیشرفته‌تری است. با توجه به گزارشات DSL، فناوری موج میلیمتری، تاخیر را کاهش و سرعت را افزایش می‌دهد.

اپراتور T-Mobile سایر شرکت‌های ارتباطات همراه را به ارائه‌ی 5G جعلی متهم و اذعان کرده است که درصدد ایجاد شبکه‌ی واقعی 5G برای موبایل است. ابتدای سال جاری، شرکت AT&T فناوری LTE موجود را به عنوان «5G Evolution» ارائه کرد. اگرچه AT&T به سرعت دوبرابری 5G Evolution نسبت به LTE می‌بالد، ولی حقیقت این است که تجهیزاتی مانند 4×4 MIMO و 256 QAM، مدت‌هاست توسط اپراتورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این که شرکت اپل در حال انجام آزمایشات روی فناوری‌های ارتباطی سریع‌تر است، رخداد جدیدی نیست. نکته‌ای که حائز اهمیت است، متکی بودن اپل به اپراتورها برای راه‌اندازی و انتقال داده با استفاده از شبکه‌ی 5G است. جدول زمان‌بندی ارائه شده توسط شرکت‌های ارتباطی همراه، مبهم است. برخی از این شرکت‌ها از راه‌اندازی این شبکه در سال ۲۰۱۸ صحبت می‌کنند، در حالی شرکت‌های دیگر برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده‌اند.

در هر صورت، به نظر می‌رسد باید چند نسل دیگر از آیفون‌ها عرضه شوند تا بتوان شاهد «موج میلیمتری 5G» واقعی در این محصولات بود.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *