جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ربات ارزان قیمتی با قابلیت طراحی طرح‌های کامپیوتری روی کاغذ

بازوی ربات کوچک Line-us که به صورت بی‌سیم به کامپیوتر یا گوشی وصل می‌شود، می‌تواند با استفاده از مداد یا قلم‌ هر طرح دیجیتالی که در کامپیوتر یا تبلت باشد، روی کاغذ بکشد.

 


این بازوی ربات قابل حمل که لاین آس (Line-us) نام دارد، محصول مشترک طراح مشهور دورل بیشاپ (Durrel Bishop) و مهندس طراح رابرت پول (Robert Poll) است که با به اشتراک گذاری این پروژه در وبسایت کیک استارتر اقدام به جمع آوری سرمایه کرده‌‌اند.

این ربات توسط یک برنامه کنترل می‌شود که حرکت دست انسان را در این ربات شبیه سازی می‌کند. این ربات قادر است هر خط را دقیقا به همان ترتیب و دقت و حتی با حفظ سبک طراح روی کاغذ پیاده سازی کند.

ربات لاین‌آس می‌تواند یک مداد یا قلم‌مو را به انتخاب کاربر نگه دارد و در عین حال توسط یک صفحه‌ی فلزی به صورت امن روی یک برگه‌ی کاغذ، یک دفتر طراحی یا دفترچه یادداشت قرار بگیرد. این ربات حتی می‌تواند روی دیوار قرار یا با استفاده از آهن ربای متصل به آن روی در یخچال قرار داده شود.

نقاشی‌های کشیده شده توسط لاین آس قابلیت ذخیره شدن و فرستادن به عنوان یک پیام یا به اشتراک گذاری برای عموم را دارند. نقاشی‌هایی که از دیگران دریافت می‌شود هم قابلیت کشیده شدن مجدد روی کاغذ توسط دیگر کاربران لاین آس را دارند.

این رباط به اندازه‌ی کافی کوچک است که می‌توان آن را همه‌جا با خود حمل کرد و انرژی مورد نیاز آن را نیز می‌توان از یک پاور بانک تامین کرد. قابلیت دیگر این رباط توانایی کشیدن عکس‌های گرفته شده توسط دوربین است.

برنامه‌ی همراه لاین‌ آس برای آیفون، آیپد، گوشی‌ و تبلت‌های اندرویدی، مک و ویندوز موجود است. طرح نقاشی‌ها را می‌توان توسط دست و قلم در این برنامه‌ کشید. لاین‌ آس را می‌توان برای استفاده‌های دیگر هم توسط رزبری‌پای استفاده کرد.

طراحان این ربات طراح در مصاحبه‌ای گفتند: «لاین‌ آس ما را به کشیدن نقاشی و تجربه کردن تشویق می‌کند. تماشای لاین آس در حال حرکت تفریح خوبی است ولی بهترین مزیت آن تشویق به نقاشی است. لاین آس سبک و کاراکتر نقاشی کشیدن مخصوص خودش را دارد و همین تفاوت آن را با یک پرینتر یا پلاتر مشخص می‌کند.»

کمپین تشکیل شده در سایت کیک استارتر به راحتی از هدف ۳۹ هزار پوندی برای سرمایه‌ی اولیه بنیان‌گذاران لاین آس عبور کرده و به سازندگان امکان ساخت هزار دستگاه اولیه را داده است.

سرمایه‌گذاران می‌توانند این ربات را با قیمتی بین ۴۹ تا ۶۹ پوند تهیه کنند. ولی قیمت آن پس از عرضه‌ی گسترده قرار است حدود ۹۹ پوند باشد.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *