جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قرار دادن فایل گیف در DNA یک ویروس

دانشمندان در اقدامی بی سابقه موفق شدند یک فایل متحرک با فرمت gif را در دی ان ای یک ویروس بگنجانند. تحولی که می تواند دنیای پزشکی و فناوری اطلاعات را متحول کند.
به گزارش دیجیتال ترندز، این بدان معناست که باکتری E. coli قادر به ذخیره سازی تصاویر و فیلم ها برروی دی ان ای خود خواهد بود.

 


دکتر ست شیپمن، از محققان دانشگاه هاروارد که در این طرح مشارکت داشته می گوید: هدف ما این بود که دریابیم آیا سیستم CRISPR-Cas در باکتری ها برای ذخیره سازی اطلاعات پیچیده قابل استفاده است یا خیر.

وی می افزاید: ما تصاویر و فیلم ها را رمزگذاری کردیم و بر روی یک دی ان ای قرار دادیم و سپس آنها را بر روی سلول های مربوط به دو پروتئین در سیستم CRISPR به نام های Cas1 و Cas2 قرار دادیم.

با این دستاورد مهم می توان امیدوار بود که مولکول های زنده در آینده برای ذخیره سازی اطلاعات جدید قابل استفاده باشند و بتوان در genome آنها اطلاعات حیاتی ذخیره کرد.

فایل گیف ذخیره شده در این باکتری بخشی از فیلم جنگ های ستاره ای به نام Star Wars: A New Hope است که دقت آن 36 در 26 پیکسل است. دانشمندان امیدوارند در آینده بتوانند بر دقت و کیفیت فایل های قابل ذخیره سازی در باکتری ها بیفزایند.

منبع : فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *