جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قیمت پردازنده های Threadripper شرکت AMD

شرکت AMD چند هفته قبل از پردازنده های پرقدرت Threadripper عضو خانواده رایزن رونمایی کرد و امروز جزئیات بیشتری را در مورد آنها منتشر ساخت که قیمت گذاری و زمان عرضه را هم در بر می گیرند.

عرضه سری Threadripper با دو محصول آغاز می شود: اولی پردازنده رایزن 1920X است که 799 دلار قیمت دارد. این پردازنده 12 هسته فیزیکی و 24 هسته منطقی دارد و فرکانس کاری آن در حالت پایه به 3.5 گیگاهرتز می رسد که به 4.0 گیگاهرتز قابل ارتقاء است.

پس از آن با مدل Ryzen Threadripper 1950X روبرو هستیم که قدرت فوق العاده ای را فقط با 999 دلار در اختیار شما قرار می دهد. این پردازنده با 16 هسته فیزیکی و 32 هسته منطقی، فرکانس پایه 3.4 گیگاهرتزی دارد که می توان آن را تا 4.0 گیگاهرتز تقویت کرد. هر دو CPU فوق به راحتی اورکلاک می شوند و با استفاده از تجهیزات خنک کننده مناسب، می توان قدرت به مراتب بیشتری را از آنها استخراج کرد.

در جدول بالا مشخصات کامل پردازنده های سری Threadripper را می بینید.

شیوه قیمت گذاری AMD همچون گذشته، بسیار بهتر از کمپانی برتر حوزه کامپیوترهای شخصی یعنی اینتل است و می تواند رقابت در عرصه پی سی های گران قیمت را بسیار جذاب کند. مدل 1920X از AMD با 12 هسته، از نظر قدرت پردازشی تقریباً معادل Core i9-7920X اینتل است، اما 400 دلار ارزان تر برایتان تمام می شود.

به طور مشابه، پردازنده 16 هسته ای Core i9-7960X اینتل قیمتی 1699 دلاری دارد، یعنی 700 دلار گران تر از پردازنده 1950X شرکت AMD از سری Threadripper با مشخصاتی مشابه است.

البته اگر تعداد هسته های پردازشی و هسته های فیزیکی برایتان اهمیت دارد، باید گفت هنوز اینتل هیولایی به نام Core i9-7980XE را در اختیارتان قرار می دهد و AMD محصول مشابهی ندارد، اما جالب اینجاست که با قیمت 1999 دلاری این پردازنده، می توانید دو عدد چیپ 1950X از AMD بخرید و نتیجه بسیار بهتری را بگیرید.

طبق گفته AMD چیپ های سری Threadripper به همراه مادربوردهای سازگار با آنها از اوایل آگوست (اواسط مرداد ماه) وارد بازار خواهند شد.

گفتنسیت AMD جزئیاتی را در مورد چیپ های ارزان قیمت سری رایزن 3 نیز منتشر ساخت که با هدف رقابت در سطح کامپیوترهای اقتصادی و به چالش کشیدن پردازنده های Core i3 اینتل عرضه می شوند.

مدل 1300X از این خانواده که قدرتمندترین آنها به حساب می آید، چهار هسته پردازشی دارد و با فرکانس پایه 3.5 گیگاهرتز کار می کند که تا 3.7 گیگاهرتز بوست می گردد. قیمت این CPU فقط 129 دلار است. مدل دیگری به نام Ryzen 3 1200 هم با فرکانس پایه 3.1 گیگاهرتزی و فرکانس تقویت شده 3.4 گیگاهرتزی، فقط با قیمت 109 دلار در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

سری پردازنده های اقتصادی رایزن 3 از تاریخ 27 جولای (پنجم مرداد) به بازار می آیند و با توجه به آنلاک بودن فرکانس هسته ها و قابلیت اورکلاک، به گزینه های بسیار بهتری نسبت به میان رده های اینتل در بازار کامپیوترهای شخصی تبدیل می شوند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *