جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


معرفی الگوریتم کبوتر گوگل ( Pigeon Google )

یکی از الگوریتم های جالب گوگل که چند سالی می شود بر روی آن کار شده , الگوریتم کبوتر گوگل می باشد . این الگوریتم بر عکس بقیه الگوریتم های گوگل که وب مستران را برای سئوی قوی تر راهنمایی میکند , بیشتر به دنبال بهینه سازی جستجوی کاربران در وب سایت گوگل می باشد .

نکته مهمی که باید در این مورد بگویم این است که در این الگوریتم گوگل بر روی جستجوی های محلی متمرکز شده. مثلاً اگر فردی در جستجوی استخر یا مکان ورزشی است نزدیک‌ترین محل را به وی در نتایج جستجو نمایش دهد .

معرفی و آموزش الگوریتم کبوتر گوگل

هنوز هیچ نام مشخصی برای این الگوریتم جدید از طرف گوگل معرفی نشده و وبمستران نام کبوتر یا Pigen را برای آن انتخاب کرده اند. نام الگوریتم کبوتر به این دلیل انتخاب شده است که در گذشته کبوترها برای ارتباطات محلی و نزدیک استفاده میشدند.

اطلاعات موجود در سیستم های گوناگونی مانند نقشه گوگل و Google Bussiness برای تعیین محل شرکت ها و تجارت های گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد و موقعیت جغرافیایی شما براساس آی پی تعیین میگردد.

این امکان در موبایل و تبلت ها بسیار دقیق تر انجام میپذیرد . چرا که این Device ها اکثرا دارای GPS درونی می باشد که گوگل با استفاده از آن , مکان دقیق کاربر را پیدا کرده و سپس نتایج را بر اساس مکان فعلی کاربر پیشنهاد می دهد .

الگوریتم کبوتر گوگل

گفته می شود که این امکان هنوز در ایران فعال نشده اما بر اساس تحقیقاتی که اینجانب انجام داده ام , میشه گفت کم و بیش این امکان در ایران هم جواب میدهد ( هر چند به دلیل بسیاری از مسائل این امکان خیلی دقیق در ایران نیست ) .

گرداوری : وحید مجیدی

پخش اختصاصی

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *