جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


موفقیت Alexa و Cortana و کاهش استفاده از Siri

Siri با رشد Alexa و Cortana تعداد زیادی از کاربران خود را از دست داده است.

 

اگر چه اپلیکیشن دستیار مجازی Siri به عنوان مشهورترین اپلیکیشن در نوع خود در حدود ۴۱٫۴ میلیون کاربر فعال در ماه را به خود اختصاص داده اما بر اساس نتایج منتشر شده از مطالعه ای که اخیرا انجام شده، در حدود ۱۵ درصد از کاربران خود را از سال گذشته تا کنون از دست داده است. این نتایج همچنین نشان داده اند که در این دوره مشارکت با Siri از ۲۱ درصد به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

از طرفی استفاده از Alexa متعلق به شرکت آمازون با افزایش ۳۲۵ درصدی کاربران در ماه مواجه بوده است. همچنین مشارکت کاربر با Alexa نیز از ۱۰ درصد به ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

تعداد کاربران آمریکایی Cortana نیز از ۰٫۲ میلیون نفر به ۰٫۷ میلیون نفر رسیده است. میزان مشارکت کاربر با Cortana نیز از ۱۹ درصد به ۶۰ درصد رسیده است.

این مطالعه توسط شرکت Verto Analytic بر روی اطلاعات دریافتی از ۲۰ هزار کاربر آمریکایی در مدت یک سال از ماه می سال ۲۰۱۶ تا ماه می سال ۲۰۱۷ انجام شده است. ابه صورت مستقیم با روش مشاهده رفتارهای کاربران از طریق دستگاه های تلفن همراه هوشمند و یا تبلت های آن ها جمع آوری شده و حاوی اطلاعاتی از جمله اینکه دستیار مجازی چه موقع و توسط چه کسی استفاده می شود، و میزان مشارکت کاربر بوده اند.

نتایج این مطالعه نشان داده است که به طور کلی دستیاران مجازی که روی گوشی های تلفن همراه کار می کنند مانند Siri و یا S-voice در حال از دست دادن محبوبیت خود در میان کاربران هستند. در مقابل تعداد کاربران دستیاران مجازی مثل Alexa و اپلیکیشن Home متعلق به گوگل در حال افزایش است. این شرکت همچنین برای یافتن علت استفاده کاربران از دستیار مجازی، در مطالعه خود بر روی اپلیکیشن هایی که بلافاصله بعد از استفاده کاربر از دستیار مجازی اجرا می شوند، تمرکز کرده است. این بررسی ها نشان داده است که دستیاران مجازی عمدتا برای جستجو در میان اپلیکیشن ها و یا وب سایت های مختلف استفاده می شوند.

اپلیکیشن هایی از جمله کروم، گوگل مپس و گوگل پلی استور صدر نشین لیست اپلیکیشن های اجرا شده بعد از استفاده از دستیار مجازی هستند. این موضوع نشان می دهد که اپلیکیشن های دستیار مجازی متعلق به گوگل بیشترین استفاده را در بین کاربران دارند. در رده های بعدی اپلیکیشن های فیس بوک، پیام رسان ها و سافاری قرار گرفته اند.

اوج استفاده از اپلیکیشن های دستیار صوتی در بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر است که از ساعت ۲ تا ۷ بعد از ظهر استفاده از آن ها روند ثابتی داشته که این روند بعد از ساعت ۷ عصر، به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. این آمار نشان می دهد که معمولا کاربران هنگامی که در حال حرکت از یک مکان به مکان دیگر هستند از اپلیکیشن هایی مثل گوگل مپس بیشتر استفاده می کنند. نتایج بررسی ها نشان داده که زنان بیشتر از مردان از اپلیکیشن های دستیار مجازی استفاده می کنند.

در مطالعه انجام شده تمرکز تنها بر روی دستیاران مجازی قابل استفاده بر روی تلفن های همراه هوشمند بوده است و بنابراین نمای کلی در خصوص استفاده از کلیه اپلیکیشن های دستیار مجازی را ارائه نشده است. در این مطالعه اشاره ای به میزان استفاده از اپلیکیشن های جستجو متعلق به گوگل نیز نشده است.

نکته مهم دیگر این است که اپلیکیشن Alexa متعلق به آمازون بیشتر برای تعامل با ابزار Echo مورد استفاده قرار میگیرد تا به عنوان یک دستیار مجازی. این موضوع برای اپلیکیشن Home نیز صادق است. از طرفی کاربران می توانند از Siri بر روی دستگاه های Mac و به زودی بر روی HomePod نیز استفاده کنند که این موارد در این مطالعه لحاظ نشده . در حال حاضر بیشترین استفاده از Siri و اپلیکیشن های دستیار مجازی گوگل روی موبایل ها انجام می شود. با این وجود Siri همچنان بیشترین تعداد کاربر فعال در ماه را در بین سایر اپلیکیشن های دستیار مجازی به خود اختصاص داده است.

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *