جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رئیس هیئت مدیره‌ سامسونگ چهل و پنجمین فرد ثروتمند جهان شد

لی‌ کون‌هی با ۱۸.۵ میلیارد دلار دارایی در جایگاه چهل و پنجم ثروتمند‌ترین افراد جهان قرار گرفته است.

 

لی‌ کون‌هی، رئیس هیئت مدیره‌ی گروه سامسونگ، با توجه به رشد سود این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ به چهل و پنجمین فرد ثروتمند جهان تبدیل شده است. این اولین بار در تاریخ است که درآمد عملیاتی این غول کره‌ای از اپل پیشی‌ گرفته است.

گزارش بلومبرگ، دارایی‌های لی‌ کون‌هی را ۱۸.۵ میلیارد دلار اعلام کرده است؛ دارایی‌های این فرد تنها در سال جاری ۴۴ درصد افزایش داشته است. لی ۱۲.۶ میلیارد دلار از سهام سامسونگ الکترونیکس و بخش بزرگی از Samsung C&T (سامسونگ سی‌اند‌تی یک شرکت فعال در عرصه‌ی ساخت‌وساز است) را در اختیار دارد. لی‌ کون‌هی از ماه می ۲۰۱۴ به دلیل حمله‌ی قلبی در بیمارستان بستری بوده است.

رئیس هیئت مدیره‌ی گروه سامسونگ در مارس ۲۰۱۷ جایگاه شصت و هشتم را در بین ثروتمندترین افراد دنیا کسب کرده بود. در‌آمد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی پیشین سال جاری به‌واسطه‌ی عملکرد قدرتمند بخش موبایل، نمایشگر و نیمه‌رسانا‌ها افزایش یافته است. پس از مشکلات پیش‌آمده برای گلکسی نوت ۷، سامسونگ با تنوع بخشیدن به محصولات خود عدم وابستگی به بخش موبایل را در برنامه‌ی خود قرار داد. تنها پسر لی‌کون‌هی، لی جائه-یونگ با دارایی ۷.۲ میلیارد دلار هم‌اکنون در جایگاه صد و نود نهم ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. لی جائه-یونگ از شخصیت‌های خبر‌ساز سامسونگ و رهبر این شرکت محسوب می‌شود؛ به نظر می‌رسد لی در پرداخت‌هایی که به چوی سون-سیل (نام مستعار رئیس جمهور سابق کره جنوبی) انجام شده، دست داشته است.

لی جائه-یونگ به‌عنوان نایب رئیس سامسونگ الکترونیکس، پس از بستری شدن پدرش وظیفه‌ی اداره‌ی این کمپانی را بر عهده گرفت. بد نیست بدانید که این پدر و پسر به‌عنوان ثروتمندترین افراد کره‌ی جنوبی نیز شناخته می‌شوند. طبق آخرین آمارهای اعلام‌شده، بیل گیتس با ۸۹.۴ میلیارد دلار و پس از او، جف بزوس با ۸۳.۹ دلار دارایی ثروتمندترین‌ افراد جهان هستند.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *