جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویژگی جدید اندروید نوقا در نسخه 7.1 برای خروج از اپلیکیشن های آلوده

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در بعضی مواقع، قصد خروج از اپلیکیشن خاصی را داشته اید اما به دلایل مختلفی (که یکی از آنها می تواند وجود بدافزار در اپلیکیشن مذکور باشد) دستورتان به موقع انجام نشده، و شما نیز دکمه بازگشت را به امید تاثیر بیشتر، مکرراً فشار داده اید.

 

برای فعال سازی Panic Detection، باید دکمه بازگشت را حداقل 4 بار و با فواصل زمانی 0.3 ثانیه ای لمس کنید
شرکت گوگل با توجه به مسئله مورد اشاره، ویژگی کاربردی و جالبی را در آخرین نسخه از به روزرسانی اندروید معرفی کرده که کمتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. قابلیت جدید که «Panic Detection» نام دارد، در صورت لمس دکمه بازگشت بیش از 4 بار و در فواصل زمانی 0.3 ثانیه ای فعال می شود. پس از فعال شدن ویژگی مذکور، بلافاصله اپلیکیشن مشکل ساز بسته شده و کاربر به صفحه اصلی هدایت می شود.

قابلیت مورد بحث زمانی کارایی خود را نشان می دهد که یک اپلیکیشن آلوده، به کاربر اجازه خروج نداده و مالک تلفن نیز با سرعت بالایی دکمه بازگشت را فشار می دهد. در چنین شرایطی سیستم عامل مشکل کاربر را تشخیص داده و با دور زدن اپلیکیشن، عملکرد آن را متوقف می کند.

البته همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، در حال حاضر فقط 0.9 درصد از تلفن های اندرویدی به نسخه 7.1 سیستم عامل موبایل گوگل مجهز شده اند و این مسئله، خیل عظیمی از کاربران را از ویژگی جدید محروم می کند.

در نهایت باید منتظر بود و دید که آیا شرکت ساکن مانتین ویو قابلیت Panic Detection را به صور آپدیت امنیتی برای نسخه های دیگر نیز عرضه می کند، یا کاربران باید منتظر عرضه آخرین نسخه از اندروید برای اسمارت فون های خود باشند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *