جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوشی‌های هوشمند اندرویدی به پورت USB-C مجهز خواهند شد

درگاه‌ USB Type-C به زودی در بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی استفاده خواهد شد. شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در آینده با حذف جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری از این پورت استفاده خواهند کرد.

اگر به تازگی یکی از گوشی‌های هوشمند Lenovo Moto Z، HTC Bolt،HTC U را خریداری کرده باشید احتمالا متوجه حذف جک ۳٫۵ میلی متری هدفون از این گوشی‌ها شده‌‌اید. درست همانند آیفون ۷، این گوشی‌ها نیز جک هدفون ندارند. ما به زودی خواهیم دید که سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی از پورت‌های لایتینگ دیگر استفاده نخواهند کرد و پورت USB-C را جایگزین آن خواهند کرد. شاید سوییچ کردن به پورت USB-C در کوتاه مدت برای کاربران خسته‌کننده باشد اما در بلند مدت این پورت ویژگی‌ها و مزیت‌های ویژه‌ای را برای کاربر فراهم خواهد کرد. یو اس بی جدید با نام USB Type-C دو برابر ورژن ۳٫۰ سریع‌تر بوده و دوطرفه است، به این معنا که مهم نیست از چه جهتی آن را به پورت وارد کنید.

پس از استفاده از این نوع درگاه یو اس بی در مک بوک ۲۰۱۵ اپل و کروم بوک پیکسل جدید گوگل دیگر اطمینان داریم که این درگاه در لپ تاپ های جدید دیگر شرکت‌ها هم دیده خواهد شد. اما داستان یو اس بی نوع C به همین جا ختم نمی شود و قرار است از این درگاه در گوشی‌های اندرویدی نیز استفاده گردد. یکی از مدیران ارشد گوگل خبر داده که این پورت‌ها به زودی به دستگاه‌های اندرویدی نیز اضافه خواهند شد. آدام رودریگز مدیر بخش کروم‌بوک گوگل پس از رونمایی از پیکسل اظهار داشته که “در آینده ای نزدیک شاهد ارائه کروم‌بوک‌ها و گوشی‌های اندرویدی بسیاری مجهز به این یو اس بی ها خواهیم بود.” وی افزوده که پیکسل یکی از نخستین دستگاه‌هایی است که با شارژر یو اس بی نوع C رونمایی شده که نه تنها برای شارژ لپ‌تاپ ها، بلکه در آینده‌ برای شارژ تبلت ها و گوشی‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

USB-C تغییر چشم‌گیری در پورت‌های اتصال دستگاه‌های هوشمند ایجاد کرد چرا که این کابل USB قدرت شارژ بیشتری نسبت به کابل‌های استاندارد دیگر ارائه می‌دهد و از توان ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌کند. این مقدار توان برای شارژ یک گوشی هوشمند در عرض کمتر از چند دقیقه کافی بوده و همچنین می‌تواند توان مورد نیاز یک کامپیوتر و یا دستگاه الکتریکی را نیز تامین کند. اکثر گوشی‌های هوشمند کنونی از شارژر ۵ ولتی (۱ یا ۲ آمپری) بهره می‌برند که این مقدار، توانی برابر با ۵ الی ۱۰ وات را منتقل می‌کند. در نهایت با استفاده از قابلیت شارژ سریع مقدار توان قابل انتقال به ۱۸ وات می‌رسد که همچنان این مقدار نسبت به USB نوع C بسیار کمتر است. نوع A و B کابل USB دارای ۴ پین هستند و اتصال USB 3.1 نوع C از ۲۴ پین بهره می‌برد در حالی که کابل لایتنینگ اپل دارای ۸ پین است. حداکثر سرعت انتقال داده در USB نوع C برابر با ۱۰ گیگابایت بر ثانیه بوده و از ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به کابل لایتنینگ به منظور انتقال داده پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر پورت اتصال USB نوع C در بسیاری از گوشی‌های هوشمند رده بالا به کار رفته و در آینده نزدیک نیز تمام دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل کامپیوترها و فلش مموری‌ها به این نوع از USB مجهز خواهند شد. انتقال صدا و تصویر از طریق USB نوع C جزو برنامه‌های آینده شرکتهای سازنده گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. همچنین به طور قطع نسل بعدی مبدل کابل‌های HDMI از فناوری USB نوع C بهره خواهند برد. USB نوع C نوعی استاندارد برای کابل‌های رابط است که که تولید آن برای هر شرکتی ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. بنابراین در آینده با افزایش شرکتهای رقیب در تولید این نوع کابل، قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت.

به طور قطع کامپیوتر و یا گوشی هوشمندی که در آینده خریداری کنید از پورت اتصال USB نوع C بهره خواهند برد. در حال حاضر اکثر کامپیوتر‌ها به پورت‌های USB 2.0 ،USB 3.0 (blue) ،HDMI ،VGA و DC-IN مجهز هستند که در آینده جایگزینی تمام این پورت‌های اتصال با پورت USB نوع C امکان‌پذیر خواهد بود.

 

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *