جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیا بار دیگر از یاهو استفاده خواهید کرد

آیا بار دیگر از موتور جستجوی یاهو استفاده خواهید کرد؟

 

از آخرین باری که شخصا در موتور جستجوی یاهو جستجو کرده‌ام، چندین سال می‌گذرد. آیا شما همچنان به وب‌سایت یاهو سر می‌زنید یا آخرین باری را که از سرویس‌های این کمپانی استفاده کرده‌اید یادتان نمی‌آید؟

اخیراً کمپانی یاهو که یکی از قدیمی‌ترین برندهای اینترنتی جهان است به زیر پرچم اپراتور رایزن درآمده و حالا این کمپانی در کنار HuffPost، AOL و تک‌کرانچ تحت نظر واحد تازه تاسیس Oath فعالیت می‌کند. Oath امیدوار است تا در حوزه‌ی تبلیغات آنلاین با کمپانی‌هایی نظیر گوگل و فیسبوک رقابت کند.

حال اجازه دهید برای چند دقیقه نگاهی به جواهر محروم و نادیده گرفته شده‌ی Oath یعنی وب‌سایت Yahoo.com داشته باشیم. اگر یک وب‌سایت اینترنتی به شدت به تغییر طراحی و ایجاد ظاهر جدید نیاز داشته باشد، آن سایت قطعا یاهو است.

با مراجعه به وب سایت یاهو، گویی در ماشین زمان حرکت کرده و به دوران وب‌سایت‌هایی نظیر مای اسپیس و AOL برمی‌گردیم‌. این نوع سایت‌ها معمولاً پر از شایعات و خبرهایی مختلف در مورد افراد مشهور است و در لابه‌لای این مطالب نیز تبلیغات ارزان قیمت محصولات مخابراتی دیده می‌شود.

اگر در هفته جاری صفحه‌ی خانگی وب‌سایت یاهو را بازدید کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که تغییراتی در آن اعمال شده است. به عنوان مثال مطالب جذاب و مهمی در مورد ستاره های موسیقی در صفحه خانگی یاهو به چشم‌ می‌خورد. مواردی از جمله تبلیغات مربوط به کارت‌های اعتباری ارزان‌قیمت، نرخ وام مسکن، معاملات کشتی‌های تفریحی، یکسری مقاله در مورد حیوانات و گوشی‌های هوشمند کمپانی اپل و کمپانی سامسونگ و همچنین دونالد ترامپ را مشاهده کردیم. مسلما این موضوعات در زمان حاضر توسط بسیاری از کاربران اینترنتی پیگیری می‌شوند و این یعنی یاهو کمی خود را به‌روز کرده است.

توریستی به نام سامانتا استونیچ در گفتگو با وب سایت USAToday گفته که در کل از وب‌سایت یاهو استفاده نمی‌کند و یاهو از نظر وی منسوخ شده است.

یاهو در سال ۱۹۹۴ و پیش از گوگل کار خود را به عنوان یک موتور جستجوی تحت وب آغاز کرد و سپس به یک پورتال تبدیل شد که خبرهای مختلف در آن منتشر می‌شد و کاربران می‌توانستند از خدمات مختلفی چون ایمیل، آگاهی از وضعیت آب و هوا و بخش ورزشی آن استفاده کنند. اما این غول اینترنتی با شکست‌های بدی مواجه شد. علاوه بر اشتباهات سازمانی، که باعث شد مدیرعامل یاهو یعنی مریسا مایر نتواند این برند را احیا کند، دو مشکل امنیتی جدی نیز برای سرویس ایمیل این کمپانی به وجود آمد. یاهو اعلام کرده که طی حملات جداگانه، اطلاعات مربوط به بیش از یک و نیم میلیارد حساب کاربری ایمیل این شرکت در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هک شده است. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث شده افراد دیگر از یاهو استفاده نکنند.

اما یاهو همچنان سومین وب‌سایت پربازدید آمریکا محسوب می‌شود. بنا به اعلام کام‌اسکور این سایت در ماه آوریل ۱۹۲ میلیون بازدید کننده داشته است. در این لیست گوگل با ۲۴۱ میلیون بازدید کننده در رده اول و فیسبوک با ۲۰۰ میلیون بازدیدکننده در جایگاه دوم قرار گرفته است. به غیر از صفحه‌ی خانگی یاهو که همچنان برای جستجوی وب مورد استفاده قرار می‌گیرد برخی از پورتال‌های این کمپانی از جمله سرویس ایمیل، سرویس بورس و بخش ورزشی نیز توسط کاربران زیادی بازدید می‌شود. اریک فنگ موسس اپلیکیشن جدید آنباکس تی‌وی در گفتگوی زنده‌ی USAToday در فیسبوک گفته که هنوز هم فوتبال فانتزی یاهو را دوست دارد و هم اکنون چندین ماه است که به طور دائم از یاهو استفاده می‌کند.

Oath مالکیت AOL را هم در اختیار دارد. AOL از یاهو قدیمی‌تر است؛ اما حالا ظاهر مدرن‌تری به خود گرفته و تعداد تبلیغات آزاردهنده‌ی آن نسبت به وب‌سایت یاهو بسیار‌‌ کم‌تر است.

سبک خبر رسانی پایه‌ای یاهو و نیز ابزارهای ارتباط با دوستان توسط فیسبوک به روزرسانی شده و همین عامل این شبکه‌ی اجتماعی را به یک شبکه‌ی اجتماعی شخصی تبدیل کرده است. هم اکنون فیسبوک یکی از قدرتمندترین کمپانی‌های اینترنتی جهان است که بنا به اعلام یاهو ارزشی معادل ۴۳۷ میلیارد دلار دارد.

صرف هزینه برای تبلیغات از طریق ستاره‌های محو شده‌ی تلویزیون از جمله کیتی کوریک باعث موفقیت یک‌وب‌سایت نخواهد شد. در هر صورت اگر لینک‌های ارائه شده در وب‌سایت یاهو به موضوعات مورد علاقه‌ی کاربر مرتبط باشند و علاوه بر این تبلیغات با کیفیت‌تری در این وب‌سایت منتشر شود، دلیلی برای عدم بازگشت به این وب‌سایت وجود ندارد.

تحلیلگران می‌گویند هنوز مشخص نیست که یاهو حتی بتواند مثل گذشته به عنوان یک مرجع خبر رسانی و ارتباطی فعالیت داشته باشد. اما اتفاق‌های عجیب همیشه در حوزه‌ی فناوری رخ می‌دهند. به عنوان مثال کمپانی اپل زمانی تا لبه‌ی مرگ و تعطیلی هم پیش رفت و پس از آن با بازگشت استیو جابز و معرفی آیپاد، در شرایطی که شاید کم‌تر کسی فکرش را می‌کرد، مسیر حرکت این شرکت کاملاً تغییر کرد و حالا به یکی از با ارزش‌ترین برندهای جهان تبدیل شده است. در واقع باید اشاره کنیم اپل هم اکنون نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار ارزش دارد و به همین دلیل لقب با ارزش‌ترین کمپانی جهان را از آن‌ خود کرده است.

 

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *