جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


۳۶ سال پیش در چنین هفته‌ای شرکت مایکروسافت ثبت شد

۲۵ ژوئن ۱۹۸۱ میلادی، مایکروسافت به‌صورت رسمی به عنوان شرکتی با ماهیت تجاری به ثبت رسید. حال امسال مایکروسافت ۳۶مین سالگرد حضور رسمی خود در عرصه‌ی تجارت را جشن گرفته است.

 

ما اینجا در وینفون به خود افتخار می‌کنیم؛ نه به این خاطر که صرفا دانشی در رابطه با ویندوز و اکوسیستم مربوطه‌اش داریم بلکه درباره‌ی اتفاقات درونی و بیرونی این شرکت و به نوعی فرازها و فرودهای مایکروسافت و تاریخچه‌اش اطلاعات داریم. از همین رو مناسبت‌های مهم این شرکت برای ما بسیار قابل توجه است زیرا به ما راه دور و درازی که این شرکت از گذشته تا به حال پیموده است را نشان می‌دهد.

در این هفته یکی از همان مناسبت‌های مهمی رخ داده است که ما دوست داریم آن را با شما در میان بگذاریم. ۳۶ سال پیش در تاریخ ۲۵ ژوئن ۱۹۸۱، مایکروسافت به‌صورت رسمی به عنوان شرکتی در ایالت واشنگتن به ثبت رسید. البته ۶ سال قبل‌تر یعنی در تاریخ ۴ آوریل ۱۹۷۵، بیل‌ گیتس به همراه پائول آلن این شرکت را بنیان گذاشته بودند.

اما تفاوت بین بنیان گذاشتن و به ثبت رسیدن یک شرکت در چیست؟

معمولا افراد در ایالات متحده اگر بخواهند از ظرفیت یک مجموعه به شکل درست اما دوره‌ای استفاده کنند، اقدام به تاسیس شرکت می‌کنند اما، زمانی که اجزای آن مجموعه رنگ‌و‌بویی رسمی و قانونی پیدا می‌کند، مجموعه مورد بحث باید به ثبت برسد.

در کلام ساده‌تر زمانی که یک مجموعه به سوددهی می‌رسد، از لحاظ قانون ایالات متحده آمریکا باید آن مجموعه به ثبت برسد. تابستان ۱۹۸۱ نیز دقیقا زمانی بود که مایکروسافت توانست برای اولین بار رشد سوددهی داشته باشد. بنابراین بنیان‌گذاران و دیگر افراد این مجموعه تصمیم گرفتند که تجارت خود را از آن پس به ‌صورت قانونی و رسمی ادامه دهند.

نکته‌ی جالبی که در این بین وجود دارد این است که مایکروسافت در ابتدا در ایالت واشنگتن به ثبت رسید اما بعدها در ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۶ مایکروسافت در Delaware به ثبت رسانده شد و به نوعی تغییر مکان داد. البته طولی نکشید که مایکروسافت دوباره در تاریخ ۱ نوامبر ۱۹۹۳ به ایالت واشنگتن برگشت.

مطمئنا ۲۵ ژوئن و هفته‌ی جاری مناسبت مهمی برای مایکروسافت به شمار می‌رود زیرا در آن زمان این شرکت قدمی را برداشت که اکنون ما شاهد غول فناوری‌ای به نام مایکروسافت هستیم.

اکنون که سالگرد ثبت مایکروسافت است بهترین زمان برای شما طرفداران مایکروسافتی است تا دیدگاه خود را درباره‌ی این شرکت و نقشی که در انقلابات تکنولوژی حال و آینده دارد با ما در میان بگذارید.

 

منبع : وین فون

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *