جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


احراز هویت کاربران ایرانی در اینترنت

وزیر ارتباطات گفت: در راستای اهداف دولت برای دسترسی آزاد به اطلاعات از این پس کاربران ایرانی در فضای اینترنت شناسنامه‌دار می‌شوند تا کسی بدون هویت مشخص از اینترنت استفاده نکند.

احراز هویت کاربران ایرانی در اینترنت

محمود واعظی در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: آئین‌نامه دسترسی آزاد به اطلاعات و اسناد دولتی که در سال 88 به تصویب رسیده  اما مسدود شده بود اکنون توسط دولت تدبیر و امید به جریان افتاده و تکالیف دستگاه‌ها علنی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این باره وزارت ارتباطات وظیفه تامین زیرساخت‌های دولت الکترونیک را بر عهده دارد و امیدواریم در سال 94 دولت الکترونیک در قالب شبکه ملی اطلاعات اجرا شود.

وی با بیان اینکه دسترسی به اینترنت از ابتدای دولت دو برابر شده است گفت: افزایش ضریب اینترنت یکی از شاخص‌های دسترسی آزاد به اطلاعات است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در این راستا هویت‌بخشی به کاربران اینترنت و شناسایی استفاده‌کنندگان از این فضا در دستور کار است تا به این ترتیب تابلویی برای کاربر تعریف شود و هویت افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند نامعلوم نباشد.

وی ادامه داد: در این باره همچنین علاوه بر اینترنت هویت سیم‌کارت‌ها باید مشخص باشد.

وزیر ارتباطات درباره فروش سیم‌کارت‌های فعال و بی‌نام نشان گفت: در مقاطعی همه اپراتورها مبادرت به فروش فله‌ای سیم‌کارت کردند و حساب و کتاب از دستشان در رفته است، اکنون این موارد بسیار کم شده و در آینده نیز کمتر خواهد شد.

وی درباره قاچاق مکالمه  برخی شرکت‌های اینترنتی گفت: هم اکنون بیش از 700 شرکت، خدمات اینترنت ارائه می‌دهند که اکثرا در سلامت فعالیت می‌کنند اما متاسفانه تعدادی از آنها قاچاق ترافیک می‌‌کنند که شناسایی شده‌اند و اگر رویه را تغییر ندهند مجوزشان را باطل می‌کنیم.

واعظی توضیح داد: تا سه ماه گذشته میزان قاچاق و ترافیک رسمی مکالمه به یک اندازه بود اما از سه ماهه گذشته تا کنون این نسبت از 65 به 35 درصد تغییر کرده و حجم ترافیک رسمی 15 درصد افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی در خصوص عدم شفافیت مالی در موضوع ارزی، ریالی نمایشگاه الکامپ گفت: وزارت ارتباطات متولی الکامپ نیست تلاش یکی از معاونین وزارت در این باره بر شفافیت موضوع بی‌نتیجه ماند و معتقدیم ارتباط مجری نمایشگاه و غرفه‌دار باید شفاف باشد و نباید یک رقمی را اعلام کنند و رقم دیگری را بگیرند و در نهایت تلاش می‌کنیم که موضوع نمایشگاه‌های فناوری اطلاعات ساماندهی شود.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عدم ارائه برخی خدمات به دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری گفت: اساسا سیم‌کارت اعتباری برای این است که کسانی که در یک شهر وارد می‌شوند از این سیم‌کارت استفاده کنند و موضوع تمام شود اما در ایران تعداد سیم‌کارت‌های اعتباری زیاد است.

وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: که در یکسال و 4 ماه گذشته حتی یک لحظه نیز به ذهنم نرسیده که شرکت مخابرات بار دیگر دولتی شود و موافق این کار نیستم. اما معتقد به شفاف‌سازی عملکرد این شرکت هستم

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود درباره شائبه گران شدن قبوض تلفن همراه، گفت: در 7 الی 8 ماه گذشته تغییر تعرفه‌ای حاصل نشده تنها تغییر این بوده که مردم نسل 3 موبایل را فعال کرده‌اند.

وزیر ارتباطات همچنین درباره موضوع پیامک‌های تبلیغاتی و پیامک‌های انبوه گفت: اپراتورها بدون اخذ موافقت مشترک اجازه فعال کردن سرویس پیامک را ندارند، اما معتقدیم پیامک‌های تبلیغاتی وقت و ذهن مشترک را درگیر می‌کند، در این باره آئین‌نامه‌ای تهیه شده و در دستور کار مرکز فعال فضای مجازی است.

واعظی در پاسخ به گلایه فارس از عدم مصاحبه روسا و معاونین شرکت‌های این مجموعه، گفت: بعضی از دوستان از مصاحبه می‌ترسند و خیلی فنی هستند، اما شخصا معتقدم یکی از ارکان نظام رسانه است.

وی درباره پیامک‌های تبلیغاتی، نامناسب برای برخی سنین گفت: اساسا فروش سیم کارت به پائین‌تر از 18 سال ممنوع است و خانواده‌هایی که برای فرزندان خود سیم کارت می‌خرند، باید روش استفاده را نیز به فرزندان خود آموزش دهند. در این رابطه آئین‌نامه‌ای تدوین شده که نحوه استفاده از نوجوانان و زیر 18 سال از سیم کارت را بیان می‌کند و این آئین‌نامه در دست تهیه است.

منبع: آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *