جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


چهار روش برای اجرای برنامه‌های ویندوزی در سیستم عامل مک

امروزه برنامه‌های موجود برای سیستم عامل Mac پیشرفت چشم‌گیری داشته و تقریبا هر برنامه‌ای را که بخواهید برای این سیستم عامل اختصاصی اپل وجود دارد. ولی هنوز برخی برنامه‌های خاص فقط از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می‌کنند. خوشبختانه روش‌های زیادی برای اجرای یک برنامه ویندوزی بر روی سیستم عامل Mac وجود دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا 4 مورد از بهترین روش‌های موجود را با هم مرور کنیم.

 

استفاده از ماشین‌های مجازی (Virtual Machines)
ماشین مجازی، یکی از بهترین روش‌ها برای اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی است. با استفاده از ماشین مجازی می‌توانید ویندوز یا هر سیستم عامل دیگری را همزمان با سیستم عامل فعلی خود نصب کرده و از آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر ویندوز را در یک ماشین مجازی در سیستم عامل Mac نصب کنید، Windows فکر می‌کند که بر روی یک کامپیوتر واقعی نصب شده است. ولی در واقع سیستم عامل مجازی ویندوز، در داخل یک‌نرم افزار در سیستم عامل Mac در حال اجرا است.

برخی از برنامه‌های ماشین مجازی، به شما این اجازه را می‌دهند که برنامه ویندوزی مورد نظر خود را بر روی صفحه دسکتاپ سیستم عامل Mac داشته باشید. بنابراین مجبور نیستید از داخل ماشین مجازی اقدام به اجرای این برنامه کنید. البته توجه داشته باشید که برنامه ویندوزی شما، در واقع در پس زمینه سیستم، بر روی ماشین مجازی در حال اجرا است.

از جمله برنامه‌های ماشین مجازی معروف برای Mac می‌توان به Parallels و VMware Fusion اشاره کرد. VirtualBox for Mac نیز یکی دیگر از برنامه‌های ماشین مجازی است که بر خلاف دو برنامه پیشین، رایگان است. پس از دریافت و نصب هر یک از این برنامه‌ها، باید یکی از نسخه‌های ویندوز را انتخاب و آن را در ماشین مجازی نصب کنید. سپس برنامه ویندوزی مورد نظر را در آن نصب کرده و از آن استفاده کنید.

ویژگی Boot Camp اپل
با استفاده از این ویژگی، می‌توانید یک سیستم عامل ویندوز در کنار سیستم عامل Mac فعلی خود نصب کنید. توجه داشته باشید که در این روش، در هر لحظه فقط می‌توانید از یکی از این دو سیستم عامل استفاده کنید. بنابراین برای سوییچ بین سیستم عامل‌های نصب شده، لازم است یک بار سیستم را Restart کنید.

اگر قصد دارید بازی‌های ویندوزی یا یک برنامه سنگین را اجرا کنید، نصب ویندوز به عنوان یک سیستم عامل واقعی، بهترین راه حل است. زیرا در این حالت سیستم عامل از تمام ظرفیت منابع سخت‌افزاری سیستم استفاده می‌کند. این در حالی است که در زمانی که از ماشین مجازی استفاده می‌کنید، بخش عمده‌ای از توان سخت‌افزاری سیستم، صرف اجرای سیستم عامل اصلی و برنامه‌های موجود در پس‌زمینه آن می‌شود.

نقطه ضعف این روش این است که نمی‌توانید به‌طور همزمان از یک برنامه ویندوزی در کنار یک برنامه Mac استفاده کنید. در واقع اگر قصد انجام چنین کاری را دارید، راه حل مناسب استفاده از ماشین مجازی است.

استفاده از برنامه CrossOver
این برنامه که محصول شرکت CodeWeavers بوده، یک اپ بسیار خوب برای اجرای برنامه‌های ویندوزی در محیط سیستم عامل Mac است. CrossOver رابط کاربری زیبا و ساده‌ای دارد و اکثر برنامه‌های متداول و محبوب ویندوزی را پشتیبانی می‌کند.

احتمالا اکثر افراد ترجیح می‌دهند از برنامه‌های ماشین مجازی و نصب سیستم عامل ویندوز در داخل آن استفاده کنند. با استفاده از CrossOver، نیازی به نصب ویندوز ندارید. همچنین این روش در مقایسه با روش استفاده از ماشین مجازی، به مراتب منابع سخت‌افزاری کمتری مصرف می‌کند. ولی اگر برنامه خاصی مد نظر شما باشد که توسط CrossOver پشتیبانی نشود، راهی جز استفاده از ماشین مجازی یا ویژگی Boot Camp ندارید.

اتصال به یک سیستم ویندوزی از طریق Remote Desktop
اگر یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز در اختیار دارید و می‌توانید از طریق شبکه آن را به سیستم Mac متصل کنید، این روش ساده ترین راه برای اجرای برنامه‌های ویندوزی شما است. به یاد داشته باشید که این روش برای اجرای بازی‌های رایانه ای به هیچ وجه مناسب نیست. زیرا هم ترافیک شبکه شما را به شدت مصرف می‌کند و هم به دلیل وجود محدودیت در اتصال از طریق شبکه، بازی کیفیت لازم را نخواهد داشت.

 

منبع : آی تی رسان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *