جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رکورد شکنی سهام مایکروسافت در آینده نزدیک

یکی از تحلیل گران شرکت مورگان استنلی به نام کیت وایس که در زمینه بازار سهام فعالیت دارد، معتقد است که روند رو به رشد ارزش سهام مایکروسافت که در سال های اخیر مشاهده شده، در آینده نیز تداوم خواهد داشت و حتی شاهد جهش بیشتر آن خواهیم بود.

کیت وایس که در عرصه بازار بورس و سرمایه فعالیت دارد، معتقد است که روند مثبت و رو به رشد سهام شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر شروع شده، نه تنها ادامه خواهد یافت بلکه به واسطه رشد چشمگیر فعالیت های این شرکت در زمینه پردازش ابری و هوش مصنوعی، به رکورد بی سابقه ۱۰۲ دلار به ازای هر سهم خواهد رسید.

اگر به دهه قبلی برگردیم روند جالبی را در ارزش سهام این شرکت مشاهده می کنیم. در حدود یک دهه سهام این شرکت با رکود نسبی مواجه بود و ارزش هر سهم چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ دلار بود؛ اما این روند در حوالی سال ۲۰۱۳ تغییر یافت و ارزش سهام این شرکت، شروع به افزایش رشد کرد.

عامل اصلی در افزایش سهام این شرکت را باید در به روی کار آمدن مدیر عامل جدید، یعنی ساتیا نادلا جستجو کرد. حضور مدیر عامل جدید و تصمیمات وی با استقبال مثبت بازار سرمایه و وال استریت مواجه شد، در ادامه روند موفقیت آمیز حضور نادلا ارزش سهام این شرکت، حتی از رکورد تاریخی دوران طلایی این شرکت در سال ۱۹۹۹ نیز فراتر رفت، و البته این روند رو به رشد متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. در حال حاضر ارزش هر سهم این شرکت چیزی در حدود ۷۰ دلار به ازای هر سهم معامله می شود.

این روند را باید شروع جهشی بزرگ دانست؛ زیرا کیت وایس معتقد است که سهام این شرکت رشد ۴۵ درصدی را تجربه خواهد کرد و ارزش هر سهم آن به ۱۰۲ دلار خواهد رسید. ظاهراً تحلیل گران شرکت مورگان استنلی دیدگاه کاملا مثبتی به افزایش ارزش سهام مایکروسافت دارند، کما این‌که در حال حاضر برآورد ارزش هر سهم این شرکت را از ۷۲ دلار به ۸۰ دلار افزایش داده اند.

کیت وایس افزایش تنوع مدل درآمدی مایکروسافت و گذر از تک محصولی به نام ویندوز را یکی از علل مهم در دیدگاه مثبت خود نسبت به آینده این شرکت می داند. وی در همین زمینه اشاره می کند:

سوق یافتن حرکت این شرکت به سمت یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، جهشی بزرگ را در سرویس پردازش ابری اَژور ایجاد خواهد کرد، و این رویه می تواند تا ۱۱۰ میلیارد دلار بر ارزش بازار مایکروسافت اضافه سازد.
این تحلیل گر وال استریت همچنین عوامل دیگر را نیز در ارزیابی مثبت از آینده این شرکت دخیل می داند؛ عواملی از قبیل یک پارچه شدن پلتفرم نرم افزاری این شرکت و جوانه های حضور این شرکت در دنیای سخت افزار که البته اکنون به بار نشسته اند، از مسایلی هستند که آینده این شرکت را درخشان و رو به رشد می سازند.

 

منبع : وین فون

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *