جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نسخه اندروید فایرفاکس فوکوس عرضه می‌شود

با توجه به درخواست‌های عمومی، فایرفاکس فوکوس (Focus) که انحصارا در اختیار سیستم‌عامل iOS بود، برای اندروید نیز عرضه خواهد شد. نسخه اندرویدی به‌صورت مستقیم از iOS کپی‌برداری نشده است.

 فایرفاکس فوکوس

امنیت نسخه جدید شامل ویژگی‌هایی است که به‌طور مشخص برای سیستم‌عامل بازتر (به لحاظ ایمنی) طراحی‌ شده است.

برخلاف نسخه iOS فایرفاکس فوکوس، در اندروید این مرورگر به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض شما انتخاب‌شده و در هر جا و هر اپلیکیشینی لینکی را بزنید بازخواهد شد.

دراین‌باره باربارا برمس مدیر تولید مرورگرهای فایرفاکس برای موبایل گفت: “تمرکز ما بر روی سادگی بوده است، بنابراین نیازی نیست که به حالت پرایویت مرورگر معمول خود بروید چون دقیقا در همان حالت هستید.”

وی افزود: “این مرورگر در مقایسه با دیگر رقبای خود و حتی فایرفاکس قدیمی فضای کمتری را اشغال می‌کند. حجم فایل این برنامه تنها 3.5 مگابایت است.”

فایرفاکس فوکس به شما یک لیست سیاه ارایه می‌دهد که توسط آن می‌توانید به غیرفعال نمودن تبلیغات مزاحمی که در فعالیت‌های اینترنتی‌تان خدشه وارد می‌کنند پرداخته، و این امر سرعت بارگذاری صفحات وب را برای شما افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، در قسمت تنظیمات برای شما آشکار خواهد شد که در صفحه موردنظرتان چه تعداد ردیاب تبلیغاتی مسدود شده‌اند.

همچنین می‌توانید انواع دیگر ردیاب‌ها را نیز مسدود کنید که ممکن است با سایت‌های موردنظرتان تداخل پیدا نموده و برای ارتقای سرعت و دسترسی بعضی از متون را از صفحه پیش روی‌تان حذف کند. گزینه حذف تبلیغات یا (Ad-Blocking) به‌صورت پیش‌فرض برای شما فعال است، اما ممکن است به‌صورت موقت غیرفعال شود، پس نیازی نیست که مرورگر خود تعویض کنید.

فایرفاکس فوکوس همچنین برای اندروید یک حالت مخفی نیز دارد که اگر بخواهید از صفحه‌نمایش خود عکس بگیرید و یا آن را در لیست آخرین اپلیکیشن‌های استفاده‌شده ببینید، غیرفعال خواهد شد.

با بستن مرورگر خود به‌صورت کاملا خودکار تاریخچه (History) آن نیز پاک خواهد شد.

برمس ادامه داد: “ما از یک سیستم بسیار قوی در نوار اعلانات استفاده نموده‌ایم. بنابراین اگر در حال جستجو در اینترنت هستید و کسی با شما تماس می‌گیرد، یک پیغام ظاهر خواهد شد که می‌گوید: “شما به صورت خصوصی در حال جستجوی اینترنت هستید و با بستن مرورگر، صفحه موردنظرتان حذف خواهد شد.” شما همچنین می‌توانید با نگه‌داشتن طولانی آیکون، این برنامه را ببندید و نیاز به بازنمودن مجدد و بستن آن نیست.”

در حال حاضر پلاگین وجود ندارد

فایرفاکس در کنار مزیت‌های خود محدودیت‌هایی نیز دارد که می‌توان به ساپورت نکردن add-ons در لحظه و باز نکردن هم‌زمان چند تب، اشاره نمود.

برمس می‌گوید: “هنوز برنامه خاصی برای تولید نسخه دسکتاپ فوکوس نداریم؛ اگرچه کاربران کروم‌بوک (CromeBook) می‌توانند آن را از گوگل پلی‌استور مانند باقی اپلیکیشن‌ها دانلود کنند.”

 

منبع : آی تی رسان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *