جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هدست VR استارتاپ فنلاندی، واقعیت مجازی را با کیفیت چشم انسان نمایش می دهد

یک استارتاپ فنلاندی به نام «Varjo» اخیراً از هدست واقعیت مجازی خود با اسم رمز «20/20» رونمایی کرده که بر اساس ادعای شرکت، کیفیت تصویری در حد رزولوشن چشم انسان دارد.

 

هدست VR

نمایشگرهای هدست مورد اشاره تصاویر را برای هر چشم با کیفیت 70 مگاپیکسل نمایش می دهند که در مقابل رزولوشن 1.2 مگاپیکسلی محصولاتی مانند «Oculus Rift» و «HTC Vive»، عدد قابل توجهی محسوب می شود.
کیفیت تصویر 70 مگاپیکسلی مهمترین برتری هدست Varjo نسبت به رقباست

فناوری به کار رفته در هدست Varjo (به معنی سایه در زبان فنلاندی) با تقلید از عملکرد طبیعی چشم انسان، تصاویر با کیفیت را در راستای جهت دید کاربر به نمایش می گذارد. گفتنی است علاوه بر رزولوشن بالاتر نسبت به رقبا، زاویه دید 100 درجه ای نیز به بهبود هرچه بیشتر تجربه کاربری هدست مذکور کمک می کند.

«20/20» محصول همکاری پژوهشگرانی است که پیش از این در کمپانی های مایکروسافت، اینتل، نوکیا، انویدیا و Rovio مشغول کار بودند و در کنار واقعیت مجازی (VR)، امکان پردازش واقعیت افزوده (AR) و واقعیت تلفیقی (MR) را نیز خواهد داشت.

بر اساس گفته های شرکت، هدست مورد بحث از نمایشگر زمینه، نمایشگر کانونی، ترکیب کننده بصری و دنبال کننده نگاه برای نمایش تصاویر استفاده می کند و به دلیل بهره گیری از فناوری تعقیب چشم، نیازمند پردازنده های قدرتمند و پرمصرف نیست.

فناوری تعقیب چشم Varjo در واقع فقط بخشی از تصویر که کاربر به آن نگاه می کند را با کیفیت 70 مگاپیکسلی نمایش داده و سایر بخش های میدان دید را با رزولوشن پایین تری پردازش می کند (مانند ملکر چشم انسان).

با نگاه به تصاویری که شرکت ارائه کرده، می توان به برتری کیفیت تصویر «20/20» نسبت به محصولات رقیب پی برد، امری که تجربه کاربری از واقعیت مجازی را به نحو چشمگیری ارتقا خواهد داد.

لازم به ذکر است استارتاپ فنلاندی قصد دارد نخستین سری از محصولات خود تحت برند Varjo را اواخر پاییز امسال برای کاربران حرفه ای به بازار عرضه کند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *