جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپراتورهای برتر در استفاده از منابع و مهارت ایرانی

معاون رگولاتوری، اپراتورهای برتر به لحاظ استفاده حداکثری از منابع و مهارت‌های ایرانی در شش‌ماهه‌ی اول سال ۹۵ را اعلام کرد.

 

حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به بررسی عملکرد اپراتورهای ارتباطی در شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۵ در مورد استفاده حداکثری از منابع و مهارت‌های ایرانی، نام اپراتورهای برتر از نظر ۱۱ شاخص این بخش را اعلام کرد.

معاون رگولاتوری درباره‌ی این موضوع گفت آیین‌نامه اجرایی حمایت از صاحبان صنایع، منابع و مهارت‌های داخل کشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور ارزیابی و نظارت بر عملکرد اپراتورها در رعایت استفاده حداکثری از منابع و مهارت‌های ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تدوین شد.

به گفته‌ی فلاح جوشقانی، آیین‌نامه‌ی مذکور با هدف اجرای سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی ابلاغ‌شده توسط مقام معظم رهبری بوده که در راستای اجرایی کردن موضوع مصوبه‌ی جلسه ۱۶۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تدوین و اجرایی شده است.

استفاده از نیروی انسانی متخصص داخلی، بهره‌گیری از توان اجرایی ملی، برخورداری از خدمات مشاوره‌ای داخلی، استفاده از پیمانکاران ایرانی، بهره‌گیری از تجهیزات فعال و غیرفعال تولید داخل کشور، آموزش نیروی انسانی، اعلام برنامه توسعه به تولید‌کنندگان داخلی و بومی، اطلاع‌رسانی مناسب و ایجاد فرصت برای شرکت‌های ایرانی، انتقال فناوری از خارج به داخل کشور، توسعه، تحقیقات و تجاری‌سازی‌، ۱۱ شاخص مورد ارزیابی در فعالیت اپراتورهای ارتباطی هستند که در این بررسی‌ها مد نظر قرار گرفته‌اند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سه شرکت را در بخش اپراتورهای تلفن همراه، خدمات ارتباطی ثابت و خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره‌ای به‌عنوان اپراتورهای برتر هر بخش در استفاده‌ی حداکثری از منابع و مهارت‌های داخلی در شش‌ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۵ معرفی کرد که به شرح زیر هستند:

بخش ارائه‌کنندگان خدمات تلفن همراه: همراه اول
بخش ارائه‌کنندگان خدمات ارتباطات ثابت: پارس آنلاین
بخش ارائه‌کنندگان خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره‌ای: ایران سولار

 

منبع : زومیت

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *