جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


افزایش فعالیت سامسونگ در بخش تولید تراشه پردازشی

سامسونگ تصمیم گرفته است فعالیت‌های خود را در بخش تولید تراشه‌ی پردازشی متمرکزتر انجام دهد.

 

کمپانی کره‌ای سامسونگ به دنبال آن است تا فعالیت خود را در بخش طراحی و تولید چیپ‌ پردازشی بیش از پیش افزایش دهد. اخیرا گزارش شده است که سامسونگ به‌منظور دست‌یابی به هدف یادشده، حدود ۲۰۰ کارمند جدید به بخش تولید لوازم الکترونیکی خود اضافه کرده تا این افراد با تمرکزی بیشتر در بخش تولید تراشه‌ی پردازشی (SoC) این شرکت فعالیت کنند. انتظار می‌رود ارزش بازار تراشه‌ی پردازشی تا سال ۲۰۲۰ به رقم قابل توجه ۳۰۰ میلیارد دلار برسد.

در حال حاضر تولیدات صنایع نیمه‌هادی سامسونگ شامل سه واحد است؛ فبلس، ریخته‌گری و حافظه. جداسازی دو بخش فبلس و ریخته‌گری باعث می‌شود تولید چیپ‌ست‌ در بخش ریخته‌گری انجام شود و بدین طریق مشتریان اعتماد بیشتری به تراشه‌های ساخت سامسونگ خواهند داشت. علاوه بر این، غول فناوری کره‌ای اولین تراشه‌ی پردازشی موبایلی ۱۰ نانومتری را معرفی کرده است و قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ تولید چیپ‌ست‌ ۴ نانومتری را نیز آغاز کند.

حال گزارشی جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ برنامه‌ریزی کرده تا به‌منظور تقویت بخش تولید تراشه‌ی پردازشی خود، تا سال ۲۰۱۸ حداقل ۱۰۰۰ کارمند جدید استخدام و در دو بخش فبلس و ریخته‌گری از آن‌ها استفاده کند. دلیل این اقدام سامسونگ، دید روشنی است که این شرکت در مورد آینده‌ی صنعت تولید تراشه‌ی موبایل دارد. بر اساس گزارشی که توسط گارتنر منتشر شده است، بازار جهانی صنایع نیمه‌هادی در سال گذشته به ارزشی معادل ۳۴۳.۵ میلیارد دلار رسید که از این مبلغ، ۲۳ و ۷۷ درصد به ترتیب مربوط به حافظه‌ و تراشه‌ی پردازشی بوده است.

بورس سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار Hanwha در این مورد این‌گونه توضیح داده است:

بخش قابل توجهی از رشد صنعت تراشه‌ی پردازشی به دلیل تمرکز این صنعت به حوزه‌‌های موبایل، خودرو، مراکز داده و مواردی از این قبیل است. امسال احتمالا سرمایه‌گذاری‌های عظیم در این حوزه یکی پس از دیگری انجام خواهند شد.
کمپانی اینتل نیز چند سال قبل با صرف مبلغ ۱۷.۶ میلیارد دلار، شرکت آلترا (Altera) را خریداری کرد تا بدین طریق تکنولوژی آرایه دریچه‌ای برنامه‌پذیر میدانی (FPGA) این کمپانی را بهبود بخشد.

 

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *